The Influence of the Internet of Things on Retail

Thesis title: Vliv internetu věcí na maloobchod
Author: Langer, Ondřej
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Sigmund, Tomáš
Opponents: Čermák, Radim
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá možnostmi aplikace internetu věcí v prostředí maloobchodu a popisem existujících technologických řešení, jež představují možnou budoucnost jeho vývoje. Konkrétně se práce věnuje definici současných problémů a nedostatků v maloobchodu a jejich následnému řešení za pomoci technologie internetu věcí. Cílem práce je popis dopadů internetu věcí na maloobchod a vytvoření doporučení, jež mohou vést ke snížení negativních důsledků a zlepšení přijetí technologie širokou veřejností. Tyto dopady se mohou projevovat změnou ve způsobu nakupování zákazníka a možností přeno-su místa maloobchodní směny, z kamenné prodejny do online prostředí. Taková to změna představuje revoluci maloobchodního průmyslu a je proto nutné se jí detailně zabývat.
Keywords: internet; internet věcí; Big data
Thesis title: The Influence of the Internet of Things on Retail
Author: Langer, Ondřej
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Sigmund, Tomáš
Opponents: Čermák, Radim
Thesis language: Česky
Abstract:
Master´s thesis deals with possibilities of application of the internet of things in a retail environment and description of existing technological solutions, which represent the possi-ble future of its development. In particular, the thesis deals with the definition of current problems and shortcomings in retail and their subsequent solution with the help of the internet of things technology. The aim of the thesis is to describe the effects of the internet of things on retail and to make recommendations that can lead to the reduction of negative consequences and the improvement of technology acceptance by the general public. These impacts can be reflected in a change in the way the customer purchases and the possibility of transferring a retail exchange site, from a store to the online environment. Such a change represents the revolution of the retail industry and therefore needs to be addressed in de-tail.
Keywords: Big data; Internet of Things; Internet

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 10. 2016
Date of submission: 7. 12. 2017
Date of defense: 24. 1. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58993/podrobnosti

Files for download

    Last update: