Marketing Communications of the HC Sparta Praha and Their Role in Match Attendance

Thesis title: Marketingové komunikace HC Sparta Praha a jejich role v návštěvnosti utkání
Author: Kaštovský, Vojtěch
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá marketingovými komunikacemi hokejového klubu HC Sparta Praha a jejich vztahem k návštěvnosti domácích utkání základní části extraligy. Na základě analýzy užívaných komunikačních nástrojů a analýzy návštěvnosti je vytvořena „křivka návštěvnosti“, ilustrován „komunikační efekt“ a prokázána podstatná role marketingových komunikací v návštěvnosti utkání. Dále je provedena analýza spotřebního chování a vydána doporučení mající za cíl dlouhodobý růst návštěvnosti a nárůst počtu diváků využívajících k návštěvě vícenásobné formy vstupu.
Keywords: sportovní marketing; HC Sparta Praha; návštěvnost utkání; marketingové komunikace
Thesis title: Marketing Communications of the HC Sparta Praha and Their Role in Match Attendance
Author: Kaštovský, Vojtěch
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
This master‘s thesis deals with marketing communications of the HC Sparta Praha ice hockey club and their relation to the attendance of home matches played in regular season of the Czech Extraliga. Through analysing communication tools and match attendance, the “attendance curve”, the “communications effect” and the significant role of marketing communications in attendance are illustrated. In addition, the analysis of consumer behaviour is made, and the recommendations focusing on long-term attendance growth and the increase in the number of spectators using multiple entry tickets are provided.
Keywords: Match Attendance; Sports Marketing; Marketing Communications; HC Sparta Praha

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 5. 2017
Date of submission: 8. 12. 2017
Date of defense: 17. 1. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62239/podrobnosti

Files for download

    Last update: