Using revenue management in the selected boutique hotel

Thesis title: Využití revenue managementu ve vybraném butikovém hotelu
Author: Lisá, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Jenčková, Jiřina
Opponents: Němečková, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou využití revenue managementu ve vybraném pražském butikovém hotelu. Cílem práce je analýza současného stavu využití revenue managementu ve vybraném hotelu a návrh vhodných řešení pro budoucí optimalizaci příjmů s využitím nástrojů revenue managementu. Práce je rozdělena do tří částí, na teoretickou, praktickou a návrhovou. Teoretická část definuje revenue management včetně jeho předpokladů a nástrojů, zároveň představuje revenue systémy. Praktická část práce je zaměřena na aktuální situaci vybraného hotelu. V úvodu této části je nejprve představen zkoumaný hotel, včetně polohy, nabídky služeb a organizační struktury. Dále je provedena analýza aktuálního stavu podniku a zhodnoceny jednotlivé nástroje revenue managementu včetně používaného programového vybavení. Návrhová část práce představuje doporučení pro zlepšení na základě provedené analýzy aktuálního stavu.
Keywords: Revenue management; Hotelnictví; Plánované překnihování
Thesis title: Using revenue management in the selected boutique hotel
Author: Lisá, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Jenčková, Jiřina
Opponents: Němečková, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with the analysis of the use of the revenue management in selected Prague boutique hotel. The aim of the thesis is to analyze the current state of use of the revenue management in selected hotel and to propose suitable solutions for future income optimization using the tools of revenue management. The thesis is divided into three parts, theoretical, practical and design. The theoretical part defines revenue management, including its assumptions and tools, as well as revenue systems. The practical part is focused on the current situation of the selected hotel. At the beginning of this section, the hotel examined, including the location, service offer, and organizational structure, is first introduced. In addition, an analysis of the current state of the company is carried out and the individual management tools, including the software used, are evaluated. The design part of the thesis presents recommendations for improvement based on the analysis of the current state.
Keywords: Revenue management; Hospitality; Smart overbooking

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 2. 2017
Date of submission: 8. 12. 2017
Date of defense: 17. 1. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60861/podrobnosti

Files for download

    Last update: