Proposal for improvement of communication strategy of company U!com in Armenia

Thesis title: Návrh na vylepšení komunikační strategie společnosti U!com v Arménii
Author: Hakobyan, Siranush
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je zanalyzovat komunikační strategii společnosti U!com. Práce se skládá ze dvou části, a to teoretické a praktické. Teoretická část popisuje marketingový mix, SWOT analýzu, komunikační strategii, marketingové a komerční komunikace a taktéž popisuje nejaktuálnější trendy v oblasti marketingu a metody marketingového výzkumu.V praktické části se tato práce zabývá představením společnosti U!com a jejím působením v Arménii včetně SWOT analýzy a konkurenční analýzy. Tato část se rovněž zabývá analýzou komunikační strategie společnosti U!com. V neposlední řadě je uvedeno dotazníkové šetření a na základě výsledků tohoto šetření jsou navržena doporučení pro zdokonalení komunikační strategie U!com.
Keywords: marketing; komunikační strategie; dotazník
Thesis title: Proposal for improvement of communication strategy of company U!com in Armenia
Author: Hakobyan, Siranush
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to analyze the communication strategy of company U!com. The thesis consists of two parts, both theoretical and practical. The theoretical part describes the marketing mix, SWOT analysis, communication strategy, marketing and commercial communication and also describes the most current trends in marketing and marketing research methods.In the practical part, this thesis deals with the presentation of company U!com and its activities in Armenia, including SWOT analysis and competitive analysis. This section also deals with the analysis of the communication strategy of U!com. Last but not least, a questionnaire survey is presented and, based on the results of this survey, recommendations are proposed for improving the communication strategy of U!com.
Keywords: marketing; communication strategy; questionnaire survey

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Manažer obchodu
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 10. 2016
Date of submission: 8. 12. 2017
Date of defense: 17. 1. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/59147/podrobnosti

Files for download

    Last update: