Impact of actual trends in information technologies on consumer behavior in tourism industry

Thesis title: Vliv současných trendů v informačních technologiích na spotřební chování v cestovním ruchu
Author: Dlouhá, Michaela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Kvítková, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou současných trendů v informačních technologiích a jejich vlivem na spotřebitele v cestovním ruchu. Publikace je strukturovaně rozčleněna na teoretickou část, která se zaměřuje na spotřební chování a informační technologie, kde vymezuje obecné poznatky po specifika účastníků cestovního ruchu. V praktické části jsou pak vymezeny společné metriky pro analýzu současných trendů v IT (sdílená ekonomika, nové letenkové portály, sociální sítě a blogy), které jsou dále prostřednictvím výzkumné metody CAWI zkoumány v rámci průzkumu trhu.
Keywords: spotřební chování; současné trendy; letenkové portály; sociální sítě; blogy; informační technologie; spotřebitel; internet; azair; facebook; e-tourism; sdílená ekonomika; airbnb; uber; skyscanner
Thesis title: Impact of actual trends in information technologies on consumer behavior in tourism industry
Author: Dlouhá, Michaela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Kvítková, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
Diploma thesis dedicates to analysis of actual trends in information technologies and their impact on consumer behavior in tourism industry. The thesis is split to theoretical part which focuses on consumer behavior and information technologies where it brings an overview first from general perspective to specifics of participants in the tourism industry. The other part of the thesis introduces common metrics set by the author for analysis of actual trends in IT (shared economy, new flight search engines, social media and blogs) which are afterwards used for investigative method CAWI within the market research.
Keywords: IT; skyscanner; consumer; consumer behavior; flight; facebook; skyscanner; blogs; e-tourism; social media; uber; airbnb; information technologies; shared economy; actual trends

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 10. 2015
Date of submission: 8. 12. 2017
Date of defense: 22. 1. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/54466/podrobnosti

Files for download

    Last update: