Competitiveness of displays of particular suppliers on modern retail market

Thesis title: Konkurenceschopnost druhotného umístění vybraných firem na moderním trhu
Author: Kadaník, Tomáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Účelem této práce bylo posoudit a rozhodnout, která ze společností Procter and Gamble a Henkel využívá lépe nástroj druhotného vystavení. Je zřejmé, že aby tyto společnosti zůstaly globálními hráči na trhu drogerie a kosmetiky, musí efektivně využívat všechny marketingové nástroje a co nejvíce komunikovat s potenciálními zákazníky. V práci je představen maloobchod jako takový a maloobchodní síť, marketingové nástroje a jejich efektivita. Dále jsou zde představeny všechny zkoumané subjekty v terénním průzkumu, prováděném na hypermarketech Tesco, Globus, Albert a Kaufland. Práce je navržena tak, aby co nejvíce odrážela realitu dění na maloobchodních řetězcích moderního trhu a její výsledky měly vliv na posouzení marketingové strategie jednotlivých dodavatelů.
Keywords: Maloobchod; Retail marketing; Druhotné umístění; Konkurenceschopnost; Henkel; Procter and Gamble; in-store
Thesis title: Competitiveness of displays of particular suppliers on modern retail market
Author: Kadaník, Tomáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The purpose of this thesis was to evaluate and decide which company of Procter and Gamble and Henkel uses in-store displays and communication better. In order to stay competitive global players, these two companies need to effectively use all the marketing tools possible and communicate with their customers through display on daily basis. The retail term, marketing tools and it's effectivity are introduced in this thesis to better understand the field survey. The suppliers like P&G and Henkel as well as retail chains (Tesco,Globus,Albert,Kaufland), where the storechecks has been realized, are presented here as well. The thesis is designed to reflect as much of a reality of development in retail stores as possible. The findings of this thesis should help to influence the assesment of the marketing strategies of individual suppliers.
Keywords: Retail; Procter and Gamble; Storecheck; Henkel; display; secondary placement

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 6. 2015
Date of submission: 8. 12. 2017
Date of defense: 31. 1. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53704/podrobnosti

Files for download

    Last update: