Specifics of marketing in coffee industry and coffee as a mean of self-branding

Thesis title: Specifika marketingu v kavárenském průmyslu a káva jako prostředek self-brandingu
Author: Holá, Petra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá specifickými rysy marketingu a charakteristickými marketingovými nástroji užívanými v podmínkách gastronomického průmyslu se zaměřením na kavárny. Teoretická část práce se soustředí na rozebrání jednotlivých marketingových nástrojů, charakteristiku cílového trhu. Praktická část pak přináší pohled na kávu a její specifika a českou kávovou, resp. kavárenskou kulturu, zkoumá postoje a chování zákazníků a jejich vliv na formování marketingové i komunikační strategie kaváren. Dále sleduje konkrétní nástroje a techniky používané v marketingové komunikaci v kavárenském průmyslu. Vyústěním praktické části diplomové práce je definování klíčových průniků mezi stranou nabídky a poptávky co se týká marketingové a komunikační strategie, které vedou k úspěšné interakci s cílovou skupinou a tvorbě hodnoty podniku i značky.
Keywords: self-branding; marketing; káva; sociální sítě; kavárna
Thesis title: Specifics of marketing in coffee industry and coffee as a mean of self-branding
Author: Holá, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis deals with specific and typical marketing features that are currently frequently used in gastronomy industry with a further focus on cafeterias. Marketing tools and target customer markets are provided in theoretical part of the thesis. The practical part focuses on coffee with its specifics and cafe culture in the Czech Republic, examines attitudes and behaviour of consumers as well as their impact on formulation of marketing and communication strategies in cafeteria industry. Furthermore, the work follows specific marketing tools and techniques used in practice and in conclusion comes up with the specification of key points leading to successful communication with the target group, business model definition, as well as brand value creation.
Keywords: coffee; marketing; self-branding; cafeteria; social media

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 7. 2017
Date of submission: 10. 12. 2017
Date of defense: 24. 1. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62616/podrobnosti

Files for download

    Last update: