Opportunities of use of social networks for business support

Thesis title: Možnosti využití sociálních sítí pro podporu podnikání
Author: Chernov, Kirill
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Molnár, Zdeněk
Opponents: Černý, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Zaměření diplomové práce je problematika sociálních sítí z pohledu jejich využití pro podporu podnikání.Teoretická část obsahuje úvod do tématu sociálních médií a sociálních sítí, ve kterém jsou popsány pojmy, atributy a příklady sociálních médií, ke kterým právě patří sociální sítě. Dále jsou uvedeny významné sociální sítě s popisem funkcí, které tyto sítě nabízejí uživatelům. Nechybí představení sociálních sítí, které mají největší popularitu v Ruské federaci.Další část se soustřeďuje na praktické využití sociálních sítí pro podporu firemních aktivit konkrétního podniku. V této časti je uveden základní popis podniku a jeho konkurenčního prostředí. Dále následuje analýza současného stavu podniku, návrh aktivit pro jeho zlepšení a uvádí se realizace kampaně na sociálních sítích, pro změnu postavení podniku v konkurenčním prostředí.Hlavním přínosem práce je praktická analýza aktivity vybraného podniku na sociálních sítích včetně základních metrik této aktivity.
Keywords: internetový marketing; sociální síť; sociální média; Facebook; VKontakte; internetová reklama
Thesis title: Opportunities of use of social networks for business support
Author: Chernov, Kirill
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Molnár, Zdeněk
Opponents: Černý, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The focus of the diploma thesis is the analysis of social networks from the perspective of their usage in order to support business activities.The theoretical part contains an introduction to the theme of social media and social networks, which describes the concepts, attributes and examples of social media to which social networks belong. In addition, there are mentioned significant representatives of social networks and description of functions, which these networks provide to users. There is also the introduction of the most popular social networks in the Russian Federation.The next part focuses on the practical use of social networks for the support of business activities in the specific company. This section provides a basic description of the company and its competitive environment. Next is the analysis of the current state of the company, the design of activities for its improvement, and the implementation of the social networking campaign in order to change the position of the company in a competitive environment.The main benefit of the thesis is the practical analysis of the social network activity in the selected company, including the basic measures of this activity.
Keywords: social network; social media; Facebook; internet marketing; internet advertising; VKontakte

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 31. 5. 2016
Date of submission: 10. 12. 2017
Date of defense: 25. 1. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/57852/podrobnosti

Files for download

    Last update: