Category management of baby cosmetics and wipes

Thesis title: Category management dětské kosmetiky a vlhčených ubrousků
Author: Vechetová, Petra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
Category management je proces řízení kategorií produktů dle znalostí nákupního chování a potřeb spotřebitele za účelem jejich maximálního uspokojení, s čímž souvisí vyšší zisk pro dodavatele a obchodníka. Cílem této práce je návrh optimalizace sortimentu, promočních aktivit a regálového vystavení v kategorii dětské kosmetiky a vlhčených ubrousků na zvýšení prodejnosti kategorie u Zákazníka X díky detailnímu procesu category managementu u Zákazníka X. Data jsou čerpána z reportů Zákazníka X, reportů Společnosti XY a primárních výzkumů. Primární data představují dotazníkové šetření, hloubkové rozhovory a pozorování. Z práce vyplývá, že kategorie dětské kosmetiky bez ubrousků je vzhledem ke své roli u Zákazníka X podhodnocena, kategorii ubrousků se daří dobře.
Keywords: category management; dětská kosmetika; vlhčené ubrousky; proces category managementu
Thesis title: Category management of baby cosmetics and wipes
Author: Vechetová, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
Category management is a process of managing special product groups based on the consumer’s needs definition and shopper’s behavior knowledge to maximize their satisfactions associated with higher profit for supplier and trader. The goal of this thesis is to propose optimization of assortment, promotional activities and shelf exposure in the category of baby cosmetics and wet wipes to increase category value at Customer X based on detailed process of category management at Customer X. The data are based on Customer X reports, Company XY reports and primary research. Primary data are represented by surveys, in-depth interviews and observations. Thesis shows, that category of baby cosmetic without wipes is underestimated due to its role in Customer X, the wipes category is doing well.
Keywords: category management; process of category management; wet wipes; baby cosmetics

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 4. 2017
Date of submission: 11. 12. 2017
Date of defense: 31. 1. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/61732/podrobnosti

Files for download

    Last update: