Sustainable Fashion

Thesis title: Trvale udržitelná móda
Author: Kubálková, Anna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Boučková, Jana
Opponents: Pašmik, Jaroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Trvale udržitelná móda vytváří dlouhodobý vztah se zákazníkem. Staví na hodnotách společnosti, efektivně nakládá se zdroji, ctí lidskou práci, kvalitu, rozmanitost a snižuje spotřebu. Na trhu je poměrně novou problematikou. Digitální prostředí otevírá neomezené příležitosti, jak zasáhnout velký počet lidí s minimálními náklady. Počet online uživatelů exponenciálně roste. Cílem této diplomové práce je navržení digitální strategie pro nově vzniklou a zcela unikátní společnost nabízející trvale udržitelnou módu. Online strategie vychází z metody RACE, která se zaměřuje nejen na získávání nových zákazníků, ale také na jejich dlouhodobé udržení. V práci jsou zároveň uvedena doporučení, jak dále digitální strategii rozvíjet a naplňovat v delším časovém horizontu.
Keywords: Sdílené hodnoty; Trvale udržitelná móda; Digitální strategie; Metoda RACE
Thesis title: Sustainable Fashion
Author: Kubálková, Anna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Boučková, Jana
Opponents: Pašmik, Jaroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Sustainable fashion creates a long-term relationship with the customer. It is based on shared values, efficiently spent resources, honouring of human labour, quality, diversity and consumption reduction. It is a new issue on the market. The digital environment opens up unlimited opportunities to reach a large number of people at minimal costs. The number of on-line users exponentially increases. The aim of this diploma thesis is to design a digital strategy for the newly created and unique company offering sustainable fashion. The online strategy is based on the RACE method, which focuses not only on acquiring new customers but also on sustaining their long-term relationship. At the same time, the thesis provides recommendations how to further develop and implement the digital strategy in a long-term orientation.
Keywords: Shared values; Digital strategy; Sustainable Fashion; RACE planning

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 10. 2016
Date of submission: 11. 12. 2017
Date of defense: 31. 1. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/59086/podrobnosti

Files for download

    Last update: