Verifying the real impact of a campaign „I Touch Them Every Month – #boobsandballs"

Thesis title: Ověření dosaženého efektu kampaně "Sahám si na ně každý měsíc - #prsakoule"
Author: Myšková, Veronika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vondra, Zdeněk
Opponents: Dvořáková, Valerie
Thesis language: Česky
Abstract:
Loono je nezisková organizace, která vzdělává v oblasti kardiovaskulárních a onkologických onemocnění. Kampaň „Sahám si na ně každý měsíc – #prsakoule", zaměřující se na prevenci rakoviny prsou a varlat, sklízí díky své výrazné a inovativní komunikaci mnoho úspěchů a uznání i mimo neziskový sektor. Tato práce si klade za cíl zhodnotit její skutečný přínos v rámci cílové skupiny kampaně. Vznikne tak komplexní přehled zásahu kampaně za pomocí metrik sociálních sítí, zmínek v médiích či samotné návštěvnosti vzdělávacích workshopů včetně rozboru její komunikační strategie, jenž završí kvantitativní výzkum, mapující prozatimní efekt kampaně. Na závěr dojde také k identifikaci případných ovlivňujících faktorů, díky kterým kampaň (ne)byla úspěšná.
Keywords: komunikační strategie; dotazník; #prsakoule; Loono; nezisková organizace
Thesis title: Verifying the real impact of a campaign „I Touch Them Every Month – #boobsandballs"
Author: Myšková, Veronika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vondra, Zdeněk
Opponents: Dvořáková, Valerie
Thesis language: Česky
Abstract:
Loono is a non-governmental organization which educates in prevention of oncological and cardiovascular diseases. A campaign „I Touch Them Every Month – #boobsandballs" draws attention to the importance of self-examination in prevention of breast or testicular cancer and is considered as a very successful thanks to its innovative and positive communication. Thesis aims to measure its real impact on a target group and identify the key factors that affect the performance of researched campaign. In order to do so, qualitative research based on awareness of a campaign and self-examinating was conducted. To meet the best results, Loono is analysed and described. The analysis is performed on the basis of communication strategy, social media insights, website traffic or attendance of workshops.
Keywords: #boobsandballs; communication strategy; questionnaire; Loono; NGO

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Multimédia v ekonomické praxi
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Multimedia

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 12. 2017
Date of submission: 12. 12. 2017
Date of defense: 2. 2. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64147/podrobnosti

Files for download

    Last update: