Barriers of Switching from iPhone to Google Pixel: Qualitative Study

Thesis title: Barriers of Switching from iPhone to Google Pixel: Qualitative Study
Author: Macháčková, Eliška
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: Fleming, Kate
Thesis language: English
Abstract:
The research study maps out the main barriers of switching from iPhone to Google Pixel faced by Millennial iPhone users. Based on four focus groups with iPhone users conducted before and after using Pixel for two weeks the author identified that iPhone users are satisfied with iPhone but they are on daily basis dealing with several issues, such as lack of internal storage. Although the experience of using Pixel exceeded users’ expectations, it was not strong enough to convince them to consider switching to Pixel. The main barriers of switching revealed by the research are: a brand loyalty, risk aversion, synchronisation of iOS ecosystem, and a design of the hardware. The research showed multiple differences between the switching barriers faced by female and male iPhone users, such as the size of the device. In the end, managerial recommendations for marketing strategy of Pixel were provided.
Keywords: iPhone; Pixel; Google; Apple; Switching barriers; Switching; Marketing startegy; Brand loyalty; Marketing of smarthones; Smartphones
Thesis title: Bariéry přechodu z iPhone na Google Pixel: Kvalitativní Studie
Author: Macháčková, Eliška
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: Fleming, Kate
Thesis language: English
Abstract:
Cílem této práce je zmapovat bariéry přechodu z iPhone na Google Pixel. Na základě čtyř focus group vedených před a po zkušenosti s používáním Pixel telefonu autor shrnul, že uživatelé mobilního telefonu iPhone jsou s ním do určité míry spokojeni. Na denní bázi se ale také potýkají s problémy jako je například nedostatek vnitřního úložiště. I přes to, že zkušenost s používáním Pixel telefonu předčila očekávání respondentů, stále nebyla na tolik pozitivní, aby je přiměla zvažovat k přechodu z iPhone na Google Pixel. Na základě dat této studie autor shrnul čtyři základní bariéry přechodu z iPhone na Google Pixel: věrnost značce, averze vůči riziku, synchronizace v rámci iOS ekosystému a design telefonu. V závěru práce autor představil základní doporučení pro management marketingového oddělení společnosti Google.
Keywords: Appple; Google; Marketingová strategie; iPhone; Pixel; Switching barriers; Smartphone

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 9. 2017
Date of submission: 12. 12. 2017
Date of defense: 25. 1. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/63212/podrobnosti

Files for download

    Last update: