Strategy in personal branding

Thesis title: Strategie v budování osobního brandu
Author: Prošek, Jan
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Habrmanová, Blanka
Opponents: Mareš, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zaměřuje na problematiku osobního brandingu z pohledu freelancera. Jejím cílem je představit nejmodernější nástroje a postupy pro budování osobního brandu, analyzovat současný stav osobního brandu autora této práce a vytvořit doporučení pro budoucí vývoj. Představeny jsou klasické marketingové nástroje jako je SWOT analýza, mise, vize a analýza pěti sil. Teorie je však strukturována dle doporučeného postupu budování osobního brandu podle předních influencerů z oblasti online marketingu. Nechybí ani přehled možných médií k propagaci a teorie obsahové a komunikační strategie. Následně, v části praktické, jsou uvedené techniky aplikovány na skutečném brandu “ekonom na cestách”. Na základě obsahové analýzy jsou odhaleny silné stránky brandu a díky tomu jsou vypracovány grafické návrhy a doporučení pro tvorbu webu a dalších prvků inbound strategie.
Keywords: freelancing; Osobní branding; marketingová strategie
Thesis title: Strategy in personal branding
Author: Prošek, Jan
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Habrmanová, Blanka
Opponents: Mareš, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Thesis is focused on personal branding methodology in connection with freelancing. Main goal is to introduce modern tools and ways of personal branding, to analyze actual situation and to create recommendations for future development of this brand. It includes classical marketing tools such as SWOT, mission, vision and Porters five forces analysis. Theory is structured according to the recommended manuals for personal branding by former influencers in online marketing field. Online media review and communication strategy is also included. In practical part you can find those techniques used on “ekonom na cestach” brand. Based on content analysis, strength and weaknesses are revealed so the graphical versions and recommendations can be made to support future web and inbound strategy.
Keywords: personal branding; freelancing; marketing strategy

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 6. 2017
Date of submission: 12. 12. 2017
Date of defense: 1. 2. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62737/podrobnosti

Files for download

    Last update: