Implementation of a gamification platform and its influence on sales team performance

Thesis title: Vplyv zavedenia gamifikačnej platformy na výkon obchodného tímu
Author: Franko, Ján
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Procházka, David Anthony
Opponents: Kešner, Martin
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práca je zameraná na analýzu výkonu obchodného tímu v spoločnosti X s.r.o. Tento tím pozostáva z obchodných zástupcov, ktorí sú tzv. inside sales representative (ISR). Táto analýza je realizovaná s ohľadom na fakt, že spoločnosť X s.r.o. zaviedla inováciu v podobe online platformy, ktorá funguje na princípe gamifikácie. Jej účelom je hravou formou podporiť aktivitu a zvýšiť zdravú súťaživosť a motiváciu v rámci tohto obchodného tímu. Vysvetleniu týchto pojmov, ako aj popisu spoločnosti X s.r.o. a odvetvia v ktorom pôsobí sa bude zaoberať prvá, teoretická časť práce. Praktická časť práce pozostáva z dvoch oblastí. Prvá oblasť výskumu je realizovaná formou osobných rozhovorov s vybranými obchodnými zástupcami. Druhá oblasť obsahuje analýzu dát poskytnutých spoločnosťou X s.r.o., ktorá na základe rôznych metrík hodnotí vývoj výkonu obchodného tímu v čase. Výsledkom oboch týchto častí výskumu a tiež hlavným cieľom predloženej diplomovej práce je zistenie, aký vplyv malo zavedenie gamifikačnej platformy na výkon tohto obchodného tímu, a s tým spojené odporúčanie pre management spoločnosti X s.r.o.
Keywords: inside sales; gamifikácia; motivácia obchodníkov; obchodný tím
Thesis title: Vliv zavedení gamifikační platformy na výkon obchodního týmu
Author: Franko, Ján
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Procházka, David Anthony
Opponents: Kešner, Martin
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce je zaměřená na analýzu výkonu obchodního týmu ve společnosti X s.r.o. Tento tým se skládá z obchodních zástupců, kteří jsou tzv. inside sales representative (ISR). Tato analýza je realizovaná s ohledem na fakt, že společnost X s.r.o. zavedla inovaci v podobě online platformy, která funguje na principu gamifikace. Jejím účelem je hravou formou podpořit aktivitu a zvýšit zdravou soutěživost a motivaci v rámci tohoto obchodního týmu. Vysvětlení těchto pojmů, stejně jako popisu společnosti X s.r.o. a odvětví, ve kterém působí, se bude zabývat první, teoretická část práce. Praktická část práce se skládá ze dvou oblastí. První oblast výzkumu je realizována formou osobních rozhovorů s vybranými obchodními zástupci. Druhá oblast obsahuje analýzu dat poskytnutých společností X s.r.o., která na základě různých metrik hodnotí vývoj výkonu obchodního týmu v čase. Výsledkem obou těchto částí výzkumu a také hlavním cílem předložené diplomové práce je zjištění, jaký vliv mělo zavedení gamifikační platformy na výkon tohoto obchodního týmu, a s tím spojené doporučení pro manažment společnosti X s.r.o.
Keywords: inside sales; obchodní tým; gamifikace; motivace obchodníků
Thesis title: Implementation of a gamification platform and its influence on sales team performance
Author: Franko, Ján
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Procházka, David Anthony
Opponents: Kešner, Martin
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This diploma thesis is analysing performance of a sales team in the company X. The team consists of several inside sales representatives, or so called ISRs. The analysis is related to a fact that the company has introduced an innovative online platform, which is based on gamification principles. Its purpose is to support activity and enhance competition as well as motivation within the team. The first, theoretical part of this thesis is defining the above-mentioned notions and describing the company as well as an industry profile. The second part is practical and consists of two sections – personal interviews with chosen ISRs and an analytical research. The analytical research includes analysis of the data provided by the company X. This analysis is addressing the trend of the sales team performance over time, while taking several different metrics into consideration. The final result as well as the primary objective of this thesis is to discover what is the influence of the gamification platform on the sales team performance. Following up on these findings, recommendation about the platform is proposed to the management of the company X.
Keywords: inside sales; sales representatives’ motivation; sales team; gamification

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 1. 2017
Date of submission: 12. 12. 2017
Date of defense: 25. 1. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60274/podrobnosti

Files for download

    Last update: