Analysis of creative strategy in TV ads of Japanese and Czech MNOs

Thesis title: Analýza kreativní strategie v TV reklamách japonských a českých mobilních operátorů
Author: Dinhová, Thu Trang
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Chabirova, Majja
Opponents: Horný, Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá analýzou a definováním rozdílů v kreativních strategiích používané v televizních reklamách českých a japonských mobilních operátorů. Práce dále zjišťuje závislost těchto rozdílů na kulturu v daných zemích a je-li možné reklamy obou států standardizovat.Teoretická část se věnuje definicí reklamy a kreativní strategie, dále obecným vztahem mezi reklamou a kulturou, a nakonec jsou představeny základní informace o Japonsku a zdejší reklamní tvorbě. V praktické části jsou nejdříve porovnání kultury obou států a v druhé části probíhá samotná analýza vybraného vzorku televizních reklam.
Keywords: reklama; kreativní strategie; televize; mobilní operátoři; analýza; Japonsko
Thesis title: Analysis of creative strategy in TV ads of Japanese and Czech MNOs
Author: Dinhová, Thu Trang
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chabirova, Majja
Opponents: Horný, Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
The main objective of the thesis is to analyse and define the differences in creative strategies of TV ads from Czech and Japanese mobile network operators (MNOs). The work also explores how the strategies are dependent on the countries’ cultures and if it is possible to standardize the ads between both countries.The theoretical framework focuses on definitions of advertising and creative strategy, the general relationship between advertising and culture and the last part introduces basic information about Japan and its advertising. The practical framework contains comparison of countries’ cultures and the second part focuses on analysing a sample of selected TV ads.
Keywords: advertising; creative strategy; culture; mobile network operators; analysis; Japan

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Multimédia v ekonomické praxi
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Multimedia

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 10. 2016
Date of submission: 13. 12. 2017
Date of defense: 2. 2. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/59311/podrobnosti

Files for download

    Last update: