The marketing strategy of Apple

Thesis title: The marketing strategy of Apple
Author: Muller, Igor
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Lopatka, Luboslav
Thesis language: English
Abstract:
The aim of this thesis is to find out the public perception of Apple in Czech Republic and Slovakia. Subsequently, to come up with different strategies to strengthen the position of Apple in these two markets. The thesis is divided into three parts. The first being theoretical part, where all the necessary terms and vocabulary is explained, in order for the reader to better understand the topic. The second part provides deeper look into history of Apple and their current marketing position. The final part of the theses includes analysis of the public perception of Apple and possible recommendations on how to further improve marketing strategy and position of Apple in Czech Republic and Slovakia.
Keywords: perception; Apple ; Marketing
Thesis title: Marketingové Strategie Applu
Author: Muller, Igor
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Lopatka, Luboslav
Thesis language: English
Abstract:
Cílem práce je zjistit a zaměřit se na vňejší vnímání společnosti Apple ze strany užívatelů v České republice a na Slovensku s následujícím předložením možné strategie pro posílení postavení společnosti Apple na těchto dvou trzích. Práce je rozdělena na tři části. První teoretická část obsahuje vysvětlení všech potřebných termínů a slovní zásoby pro obsahovou srozumitelnost práce. Druhá část představuje a přibližuje historii Apple a její současnou marketingovou pozici. Závěrečná část práce obsahuje analýzu veřejného vnímání společnosti Apple a možné doporučení pro další zlepšení marketingové strategie a postavení společnosti Apple v České republice a na Slovensku.
Keywords: marketing; Apple ; vnímání

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 4. 2016
Date of submission: 12. 12. 2017
Date of defense: 29. 1. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/57488/podrobnosti

Files for download

    Last update: