Analysis of marketing communication of JBL

Thesis title: Analýza marketingové komunikace značky JBL
Author: Míka, Matyáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématem analýzy marketingové komunikace značky JBL, přičemž hlavním cílem práce je na základě získaných dat navrhnout doporučení, která mohou být uplatněna v rámci marketingové komunikace této značky v ČR. Součástí je představení značky JBL, která je srovnávána s konkurencí na audio trhu, přičemž důraz je kladen především na marketingové aktivity a komplexní analýzu marketingové komunikace JBL v globálním měřítku a následně také v rámci ČR. K naplnění cíle práce byl autorem vytvořen vlastní kvantitativní výzkum, jehož účelem bylo zanalyzovat vnímání marketingové komunikace značky JBL veřejností. V návaznosti na toto téma bylo v práci využito i kvalitativního výzkumu, který zkoumal stejné téma detailněji u zákazníků JBL. Výsledky této práce, které jsou formulovány jako doporučení, mohou být následně využity v marketingové komunikaci JBL v ČR.
Keywords: JBL; marketing; komunikace; komunikační mix; audio; ČR; analýza
Thesis title: Analysis of marketing communication of JBL
Author: Míka, Matyáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis deals with the topic of marketing communication. The main goal of the work is to suggest the recommendations that can be used within the marketing communication of this brand in the Czech Republic. The analysis begins with a competitor analysis of the audio market, with a focus on marketing activities and a comprehensive analysis of JBL's marketing communication on the global scene and subsequently also within the Czech Republic. In order to fulfill the aim of the thesis, a quantitative research was created to analyze the perception of JBL marketing communication in the eyes of public. In connection with this topic, qualitative research was also used, which explored the same topic in more detail with JBL customers. The results of this thesis can be used as a basis to frame a next steps of the marketing communication of JBL in the Czech Republic.
Keywords: marketing; communication; audio; analysis; JBL; promotion mix; Czech Republic

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 6. 2017
Date of submission: 13. 12. 2017
Date of defense: 30. 1. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64017/podrobnosti

Files for download

    Last update: