Analysis and optimization of Joma Sport online marketing communication

Thesis title: Analýza a optimalizace online marketingové komunikace společnosti Joma Sport
Author: Chochol, Jan
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce si kladla za cíle zhodnotit současnou online marketingovou komunikaci společnosti Joma Sport a na základě výzkumu poskytnout doporučení pro její zlepšení. Nejprve byla provedena studie českého internetového prostředí a nákupního chování českých uživatelů na internetu. Intenzita využití internetu v České republice dlouhodobě roste a uživatelé skrze něj stále častěji nakupují. Zhodnocení využitelných online marketingových nástrojů a jejich aktuálního stavu v České republice poskytlo rámec možností pro internetovou komunikaci společnosti. Zpracovaná analýza trhu se sportovním vybavením ukázala velkou míru konkurence v e commerce obecně, i v tomto segmentu konkrétně. Proběhlo zhodnocení dosavadního využití online marketingových nástrojů používaných společností Joma Sport a jejími konkurenty. Následně byla zhodnocena současná komunikace Joma Sport na internetu se zjištěním výrazného prostoru ke zlepšení. Na základě výzkumu byla navržena doporučení pro zlepšení a vytvořen návrh nové dlouhodobé online marketingové komunikace s využitím modelu See-Think-Do-Care, která má cíl zasáhnout uživatele ve všech fázích rozhodovacího cyklu.
Keywords: Online marketing; see-think-do-care; ROPO efekt; e-shop; video
Thesis title: Analysis and optimization of Joma Sport online marketing communication
Author: Chochol, Jan
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis analyzes Joma Sport‘s current online marketing communication and provides strategy recommendations based on its findings. Firstly, it studies the Czech online environment and customer behavior, with a primarily focus on shopping. The intensity of Internet usage in the Czech Republic is growing and Internet users tend to buy online more often. Consequently, the thesis evaluates online marketing tools available for Joma Sport in the Czech Republic and provides a scope of possibilities for the company’s online communication. Sporting goods market is also analyzed, showing that e-commerce represents a very competitive market and sporting goods a similarly developed segment. Furthermore, the thesis concentrates on the evaluation of the online marketing tools usage of both Joma Sport and its competitors. Lastly, the author analyzes Joma Sport’s current online marketing communication and identifies potential room for improvement. Based on the findings, suggestions for improvement are proposed and new long-term online marketing communication model is created using the See Think Do Care model, which focuses on connecting with Internet users in all phases of their decision cycle.
Keywords: Online marketing; see-think-do-care; e-shop; video; ROPO effect

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 10. 2015
Date of submission: 13. 12. 2017
Date of defense: 30. 1. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/55388/podrobnosti

Files for download

    Last update: