Strategic goals in lifelong education of teachers of primary and secondary schools
Thesis title: | Strategické cíle rozvoje celoživotního vzdělávání pedagogů základních a středních škol |
---|---|
Author: | Šimonová, Veronika |
Thesis type: | Diplomová práce |
Supervisor: | Stejskalová, Irena |
Opponents: | Komárková, Lenka |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Tato diplomová práce je svým empirickým výzkumem zaměřena na zjištění současné situace v oblasti nabídky a poptávky po aktivitách v celoživotním vzdělávání pedagogů základních a středních škol na území Místní akční skupiny Česká Kanada. Teoretická část práce se věnuje legislativnímu vymezení v oblasti rozvoje celoživotních vzdělávacích aktivit pro pedagogy a vysvětluje základní pojmy spojené s celoživotním vzděláváním pedagogů. V praktické části práce je proveden průzkum poptávky ze strany pedagogů po vzdělávacích aktivitách prostřednictvím dvou metod dotazování. Zjištěné údaje jsou porovnány s aktuální nabídkou vzdělávacích aktivit dostupnou v rámci Jihočeského kraje. |
Keywords: | Koučink; Akce KLIMA; Rozvoj osobnosti učitele; Vzdělávání učitele; Leadership; Mentoring |
Thesis title: | Strategic goals in lifelong education of teachers of primary and secondary schools |
---|---|
Author: | Šimonová, Veronika |
Thesis type: | Diploma thesis |
Supervisor: | Stejskalová, Irena |
Opponents: | Komárková, Lenka |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | The aim of this thesis due to its empiric research is oriented at the evaluation of current state of supply and demand in activities connected to lifelong education of teachers of primary and secondary schools situated in the area of Místní akční skupina Česká Kanada. The theoretical part of the thesis examines the legislative definition in the area of development of lifelong educational activities for teachers and explains the key concepts connected to the lifelong education of teachers. In the practical part of the thesis the execution of the research of teachers' demands for educational activities takes place utilizing two separate methods of gatherng responses. The collected information is then compared to the current supply of educational activities available in the South Bohemian Region. |
Keywords: | Teacher education; Teacher's personality development; Leadership; Coaching; Akce KLIMA; Mentoring |
Information about study
Study programme: | Ekonomika a management/Management |
---|---|
Type of study programme: | Magisterský studijní program |
Assigned degree: | Ing. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Management |
Department: | Department of Management |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 26. 2. 2016 |
---|---|
Date of submission: | 20. 12. 2017 |
Date of defense: | 18. 1. 2018 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/56527/podrobnosti |