Proposal for marketing strategy of a condom brand, Ritex, to be launched in Czech market

Thesis title: Návrh marketingové strategie pro značku kondomů RITEX pro český trh
Author: Hátašová, Vlasta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Vokáč, Matěj
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá návrhem marketingové strategie značky Ritex pro český trh. Jedná se o novou značku na trhu kondomů a lubrikačních gelů. Cílem práce je vytvoření vhodné strategie pro vstup značky na trh, zajištění její konkurenceschopnosti na tomto trhu a zvýšení jejího povědomí. Postup práce zahrnuje analýzu českého trhu kondomů, zhodnocení potenciálu vstupu značky Ritex na tento trh a výzkum trhu, na jehož základě je následně vytvořena marketingová strategie pro tuto značku. Úvodní část diplomové práce popisuje teoretické poznatky zahrnující marketingovou strategii pro výrobky spojené se sociálně citlivými tématy a způsob jejich komunikace. Konkrétně se jedná o trh výrobků pro dospělé a trh kosmetiky, v kategorii péče pro ženy. Další část práce je věnována charakteristice společnosti Ritex GmbH a značce Ritex. Je provedena analýza trhu kondomů v České republice, situační analýza značky Ritex a zrealizován spotřebitelský výzkum. V poslední části práce je navrhnuta marketingová strategie pro značku a jsou stanovena doporučení plynoucí z výsledků analýzy a z vyhodnocení spotřebitelského výzkumu.
Keywords: český trh kondomů; značka Ritex; marketingová strategie; kvalitativní výzkum; komunikace sociálně citlivých výrobků; vstup značky na český trh
Thesis title: Proposal for marketing strategy of a condom brand, Ritex, to be launched in Czech market
Author: Hátašová, Vlasta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Vokáč, Matěj
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis aims to design a marketing strategy for a condom brand named Ritex which is to be launched in the Czech market for condoms and lubricants. The purpose of the thesis is to create an appropriate marketing strategy for market entry which will ensure the brand‘s competitiveness and awareness. The structure of this master thesis includes an analysis of the Czech condom market, together with evaluation of Ritex branding potential and market research. All parts of the structure are subsequently formed into the brand’s marketing strategy. The initial part of this work describes the theoretical knowledge about marketing strategy and marketing communication used by brands in terms of products perceived as socially sensitive or taboo in the society. In this thesis, examples include adult products as well as women’s intimate hygienic cosmetics. This thesis then defines the company, Ritex GmbH, and its condom brand - Ritex. The chapter comprises of the Czech condom market analysis, Ritex’s situational analysis and self-conducted research of consumer behavior and preferences in this market. Conclusions for this thesis are made based on results from consumer research together with evaluation of conducted analysis. Conclusion proposes marketing strategy for the Ritex brand and suggests recommendations to be carried out.
Keywords: market analysis; marketing communication; advertising socially sensitive products; Czech condom market; marketing strategy; qualitative research

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 2. 2016
Date of submission: 7. 4. 2018
Date of defense: 10. 9. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/56442/podrobnosti

Files for download

    Last update: