Business Environment in Indonesia, Market Entry Possibilities for Foreign Company Entering Indonesian Market

Thesis title: Podnikatelské prostředí Indonésie, možnosti vstupu zahraniční firmy na indonéský trh
Author: Toulová, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stuchlíková, Zuzana
Opponents: Neumann, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je poskytnout přehled o podnikatelském prostředí v Indonésii, jeho úrovni, výhodách, nevýhodách, silných a slabých stránkách. Na příkladu zahraniční firmy rozebrat, jaké možnosti má zahraniční firma zvažující vstup na indonéský trh, na jaké překážky může narazit, jaké jsou nejčastější problémy, se kterými se firmy při vstupu na indonéský trh setkávají, a jaké příležitosti firmám podnikání v Indonésii nabízí. První část práce je věnována teorii podnikatelského prostředí, definici a možnostem jeho hodnocení. Dále jsou rozebírány jednotlivé možnosti vstupu firem na zahraniční trh. Druhá kapitola se zabývá ekonomikou Indonésie, jejím současným i očekávaným vývojem a výsledky hodnocení v rámci žebříčku Doing Business. V poslední kapitole je uvedena případová studie středně velké firmy, která se chystá vstoupit na indonéský trh. Jsou rozebírány jednotlivé možnosti, které se firmě nabízejí, jaká forma vstupu je pro ni nejvhodnější a jaké překážky může očekávat.
Keywords: Podnikatelské prostředí; Indonésie; vstup firmy na zahraniční trh
Thesis title: Business Environment in Indonesia, Market Entry Possibilities for Foreign Company Entering Indonesian Market
Author: Toulová, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stuchlíková, Zuzana
Opponents: Neumann, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this master thesis is to provide an overview of business environment in Indonesia, its level, advantages, disadvantages, strenghts and weaknesses. Through case study show what options does a foreign company have when entering Indonesian market, what obstacles might be the company facing, what are the most common problems, that the company is dealing with when entering the market and what business opportunities does Indonesia provide.The first part of this thesis focuses on the business environment theory, its definition and its evaluation approaches. Also the market entry possibilities are being described. The second chapter tells more details about Indonesian economy, its development, both current and expected, and the Doing business report results. The last chapter contains case study of a middle sized foreign company, planning to enter Indonesian market. The case study shows what options does the company have, what market entry option is the most suitable one and what obstacle might be the company dealing with.
Keywords: Business environment; Indonesia; market entry possiblities

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Economic Relations

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 4. 2017
Date of submission: 13. 4. 2018
Date of defense: 29. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/61724/podrobnosti

Files for download

    Last update: