Analysis of Marketing Mix Tools of a Chosen Company

Thesis title: Analýza marketingového mixu vybrané společnosti
Author: Kubátová, Šárka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Svoboda, Petr
Opponents: Ezrová, Hana
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se věnuje analýze marketingového mixu vybrané společnosti, kterou je COLMEX, s.r.o. V teoretické části jsou shrnuty obecné poznatky o marketingu, marketingovém mixu a jeho nástrojích. Základní marketingový mix je navíc rozšířen o další nástroj. Na závěr teoretické části je popsána SWOT analýza. V praktické části jsou teoretické poznatky aplikovány na vybranou společnost. Nejprve je představena společnost, poté je provedena analýza jednotlivých nástrojů marketingového mixu. Nakonec je vytvořena SWOT analýza a její bodové hodnocení. Sběr dat pro vypracování praktické části je udělán pomocí kvalitativní metody. Cílem této práce je provedení analýzy marketingového mixu vybrané společnosti a na jejím základě jsou navržena doporučení pro jeho optimalizaci.
Keywords: marketing; marketingové prostředí; marketingový mix; SWOT analýza
Thesis title: Analysis of Marketing Mix Tools of a Chosen Company
Author: Kubátová, Šárka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Svoboda, Petr
Opponents: Ezrová, Hana
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis focuses on the analysis of the marketing mix in a chosen company, which is COLMEX, s.r.o. The theoretical part summarizes general knowledge about marketing, marketing mix and its tools. In addition, the basic marketing mix is extended by another tool. At the end of the theoretical part, SWOT analysis is described. The practical part apllies this knowledge to a chosen company. First of all, the company is introduced and then the analysis of various marketing mix tools is performed. Finally, SWOT analysis and its score are calculated. Data collection for the practical part is done using a qualitative method. The aim of this thesis is to analyse the marketing mix of the chosen company and propose recommendations for its optimisation.
Keywords: marketing; marketing environment; marketing mix; SWOT analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 3. 2017
Date of submission: 16. 4. 2018
Date of defense: 31. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/61106/podrobnosti

Files for download

    Last update: