The impact of WoM on purchasing behavior

Thesis title: Vliv WoM na nákupní chování
Author: Řehánková, Aneta
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá vlivem Word of Mouth na nákupní chování. Cílem bakalářské práce je pomocí vlastního dotazníkového šetření zjistit, jaký velký vliv má Word of Mouth na nákupní chování spotřebitele. Konkrétně byl zkoumán vliv Word of Mouth na nákupní chování při nákupu elektroniky či elektrospotřebičů. Práce je členěna do dvou základních částí. V teoretické části práce je vysvětlen pojem Word of Mouth a jeho význam, dále je pak charakterizováno nákupního chování spotřebitele. V druhé části bakalářské práce je vyhodnocení vlastního dotazníkového šetření. Z dotazníkového šetření vyplynulo, že Word of Mouth má při nákupu elektroniky či elektrospotřebiče velmi často vliv na 85 % spotřebitelů a lze tak tvrdit, že Word of Mouth je důležitým fenoménem dnešní doby.
Keywords: reklama; spotřebitel; elektronika; Word of Mouth; nákupní chování
Thesis title: The impact of WoM on purchasing behavior
Author: Řehánková, Aneta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the influence of Word of Mouth on purchasing behavior. The aim of the bachelor thesis is to find out, by means of a questionnaire survey, what effect Word of Mouth has on the consumer's purchasing behavior. Specifically, the effect of Word of Mouth on the buying behavior of electronics or electrical appliances was investigated. The work is divided into two basic parts. In the theoretical part of the thesis, the term Word of Mouth is explained and its significance, then it is characterized consumer´s purchasing behavior. The second part of the bachelor thesis is an evaluation of the own questionnaire survey. The questionnaire survey showed that Word of Mouth has very often influenced 85% of consumers when purchasing electronics or electrical appliances and it can thus be claimed that Word of Mouth is nowadays an important phenomenon.
Keywords: Word of Mouth; purchasing behavior; advertisement; consumer; electronics

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 2. 2017
Date of submission: 16. 4. 2018
Date of defense: 29. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/61069/podrobnosti

Files for download

    Last update: