Perception of the brand

Thesis title: Vnímání značky
Author: Patková, Barbora
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou vnímání značky jejími spotřebiteli se zaměřením na konkrétní značku LEGO DUPLO. Práce je strukturována do třech částí. Úvodní kapitola si klade za cíl postavit teoretický základ pro další části, které jsou zaměřené více na praxi. Cílem druhé kapitoly je seznámit čtenáře se společností LEGO, jelikož je používána jako praktický příklad pro účely této práce. Závěrečná kapitola je potom věnována vlastnímu kvantitativnímu výzkumu. Cílem této diplomové práce je na základě analýzy realizovaného dotazníkového šetření porovnat vnímání značky LEGO DUPLO rodiči dětí předškolního věku s positioningem této výrobkové řady. Diplomová práce je založena na předpokladu, že je značka LEGO DUPLO vnímána rodiči dětí stejně, jak se sama prezentuje, tedy jako značka vhodná pro předškolní děti ve věku 1,5-5 let, značka podporující rozvoj jejich motorických a dalších schopností nutných k jejich správnému rozvoji.
Keywords: vnímání značky; trh hraček; LEGO DUPLO ; předškolní děti ; rozvoj dovedností
Thesis title: Perception of the brand
Author: Patková, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis is focused on the analysis how brands are perceived by their consumers with special emphasis on LEGO DUPLO brand. The thesis is divided into three parts. The first part is aimed at setting up a theoretical basis for the next parts dedicated more to the practice. The objective of the second chapter is to present LEGO company as it is used as a practical example for the purpose of this thesis. The final part is dedicated to the own quantitative research. The aim of this diploma thesis is to compare the perception of LEGO DUPLO brand by the pre-school children’s parents with the positioning of this product line. The thesis is based on the assumption that LEGO DUPLO brand is perceived by the parents in the same way as the company presents itself.
Keywords: brand's perception; toy market; LEGO DUPLO ; preschool children; development of skills

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 6. 2016
Date of submission: 16. 4. 2018
Date of defense: 31. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58167/podrobnosti

Files for download

    Last update: