Principles of good advertising in the category of detergents

Thesis title: Zásady dobré reklamy v kategorii pracích prostředků
Author: Šašmová, Nicole
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Ličko, Oliver
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá pojmem reklama a jejím využitím na produkty v kategorii pracích prostředků. Předmětem práce je identifikace pracích prostředků v dané kategorii, SWOT analýza vybraných značek pracích prostředků, porovnání reklamy vybraných značek pracích prostředků a vlastní výzkum, jehož účelem je zjištění vnímání reklamy na prací prostředky. Pro získání výsledků je využito teoretických znalostí a standardního kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníku. Závěr práce shrnuje vyhodnocení a interpretaci. Výstup práce představuje budoucí návrhy a doporučení pro vybrané značky.
Keywords: reklama; prací prostředky; SWOT analýza; vybrané značky; dotazník
Thesis title: Principles of good advertising in the category of detergents
Author: Šašmová, Nicole
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Ličko, Oliver
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with the concept of advertisement and its use for products in the category of detergents. The subject of this thesis is the identification of detergents in that category, the SWOT analysis of selected brands of detergents, the comparison of advertisements of selected brands of detergents, and author's own research with a purpose of determining the perception of the advertisement of detergents. To obtain the results, both theoretical knowledge and a standard quantitative research with the use of questionnaire were used. The conclusion of the work summarizes the evaluation and interpretation. The output of the thesis presents future suggestions and recommendations for the selected brands.
Keywords: advertisement; detergents; SWOT analysis; selected brands; questionnaire

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 9. 2017
Date of submission: 18. 4. 2018
Date of defense: 30. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/63053/podrobnosti

Files for download

    Last update: