Effective internet advertising of consumer electronics focused on the age group of 18 to 25

Thesis title: Efektívna propagácia produktovej kategórie elektronika na internete zacielená na mladú generáciu vo veku 18-25
Author: Lazoríková, Slavomíra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Urbanová , Kateřina
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalárska práca sa zaoberá internetovou reklamou v produktovej kategorii elektronika. Celá práca sa vzťahuje na cieľovú skupinu vo veku 18-25. Výstupom práce sú odporúčania, kde a ako propagovať elektroniku na internete, aby bola cieľová skupina oslovená čo najefektívnejšie. Teda inzerovať tam, kde je cieľová skupina najlepšie dosiahnuteľná a s využitím prvkov, ktoré majú na (potenciálnych) zákazníkov významný vplyv.
Keywords: Elektronika; Internet; Reklama
Thesis title: Effective internet advertising of consumer electronics focused on the age group of 18 to 25
Author: Lazoríková, Slavomíra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Urbanová , Kateřina
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This bachelor’s thesis is focused on internet advertising of consumer electronics with target group aged 18 to 25.The output of this thesis are recommendations concerning where and how to advertise electronics online to communicate effectively with the given target group. That is to advertise where we can best reach the target group while using elements in our communication which have a significant effect on (potential) customers.
Keywords: Consumer electronics; Advertising; Internet
Thesis title: Efektivní propagace produktové kategorie elektronika na internetu zacílená na mladou generaci ve věku 18-25
Author: Lazoríková, Slavomíra
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Urbanová , Kateřina
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá internetovou reklamou v produkové kategorii elektronika. Celá práce se vztahuje k cílové skupině ve věku 18-25. Výstupem práce jsou doporučení, kde a jak propagovat elektroniku na internetu, aby byla cílová skupina oslovená co nejefektivněji. Tedy inzerovat tam, kde je cílová skupina nejlépe dosažitelná a s využitím prvků, které mají na (potenciální) zákazníky významný vliv.
Keywords: Reklama; Elektronika; Internet

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 3. 2017
Date of submission: 21. 4. 2018
Date of defense: 29. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/61269/podrobnosti

Files for download

    Last update: