Influence of Company’s Cultural Background and Culture of the Target Market on Category Management

Thesis title: Vliv kulturního pozadí firmy a kultury cílového trhu na category management
Author: Máchová, Nicole
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Říha, David
Opponents: Kesek, Iva
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vlivem kulturního pozadí firmy a kultury cílového trhu na category management. Hlavním cílem práce bylo zjistit, zda je category management primárně ovlivněn kulturním pozadím dané firmy nebo kulturou cílového trhu. Za účelem naplnění cíle práce byl použit kvalitativní výzkum ve formě polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovory byly vedeny s category manažery nebo jinými osobami zabývajícími se category managementem ve vybraných nadnárodních společnostech působících na českém trhu. Pro vyhodnocení výsledků byla použita metoda analytické indukce, kdy na základě prvního případu byla formulována prvotní hypotéza, která byla dále testována.
Keywords: category management; kultura; kulturní pozadí firmy; interkulturní marketing
Thesis title: Influence of Company’s Cultural Background and Culture of the Target Market on Category Management
Author: Máchová, Nicole
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Říha, David
Opponents: Kesek, Iva
Thesis language: Česky
Abstract:
This master thesis focuses on the influence of company’s cultural background and culture of the target market on category management. The main objective of the thesis was to find out whether category management is primarily influenced by company’s cultural background or culture of the target market. Qualitative research in the form of semi-structured interviews was used to fulfill the objective of this master thesis. The interviews were conducted with category managers or other persons responsible for category management in selected multinational corporations which operate on the Czech market. The method of analytic induction was used for the assessment of results. Primary hypothesis was constructed based on the first sample and then tested.
Keywords: culture; company's cultural background; intercultural marketing; category management

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 9. 2017
Date of submission: 22. 4. 2018
Date of defense: 1. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62947/podrobnosti

Files for download

    Last update: