Marketing Strategy of a Particular Luxury Brand

Thesis title: Marketingová strategie vybrané luxusní značky
Author: Ondráčková, Dana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se věnuje marketingové strategii společnosti Burberry. Cílem je na základě provedených analýz navrhnout vylepšení marketingové strategie pro společnost Burberry. První kapitola je zaměřena na oblast marketingu, vysvětlení marketingového mixu a je zde rozebrán proces marketingového plánování včetně situační analýzy a segmentace trhu. Druhá kapitola objasňuje specifika luxusního obchodu, věnuje se historii luxury retailu, pojmům brand, značka a také vlivu na retail jako takový. Ve třetí kapitole je představena samotná společnost Burberry, její charakteristika, historický vývoj a prostředí značky včetně situační, konkurenční a SWOT analýzy. Čtvrtá kapitola se zabývá popisem současné marketingové strategie společnosti a zároveň vlastním výzkumem, ke kterému bylo využito dotazníkového šetření zaměřeného na hodnocení povědomí o značce.
Keywords: marketingová strategie; marketingový mix; luxury retail; luxury marketing; brand; značka; analýza SWOT; segmentace trhu; Burberry
Thesis title: Marketing Strategy of a Particular Luxury Brand
Author: Ondráčková, Dana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the marketing strategy of Burberry company. The goal is to suggest marketing strategy improvements for Burberry based on done analyses. The first chapter presents marketing field in general, describes the marketing mix and the process of marketing planning including the situation analysis and market segmentation. The second chapter focuses on specifics of luxury industry, history of luxury retail, brand as a term and also the influence on retail in general. The third chapter presents Burberry company, its characteristic, historical development and the brand environment. It includes situation analysis, SWOT analysis and competitors analysis as well. The fourth chapter introduces the current marketing strategy of the company along research – questionnaire investigation focused on evaluation of the brand awareness.
Keywords: marketing mix; brand; mark; SWOT analysis; marketing segmentation; Burberry; Marketing strategy; luxury retail; luxury marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Manažer obchodu
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 9. 2017
Date of submission: 22. 4. 2018
Date of defense: 5. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62887/podrobnosti

Files for download

    Last update: