Improvement of on-line communication mix of textile company JARA ltd

Thesis title: Zefektívnenie on-line komunikačného mixu odevnej spoločnosti JARA s.r.o
Author: Smatanová, Ivana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto diplomová práca má za cieľ navrhnúť zefektívnenie on-line komunikačnej stratégie pre odevnú spoločnosť JARA s.r.o. Spoločnosť doteraz dávala dôraz na osobné odporúčania zákazníkov a plne nevyužívala veľký potenciál digitálneho marketingu. Práca je rozdelená do 3 kapitol, a to jednej teoretickej a dvoch praktických častí. Prvá kapitola vysvetľuje pojem on-line marketing, jeho výhody a zaradenie do komunikačného mixu. V druhej kapitole je popísaná spoločnosť JARA s.r.o., vykonaná SWOT analýza, konkurenčná analýza a popísaná aktuálna on-line komunikácia, ktorou je len jednoduchá webová stránka spoločnosti. Tretiu kapitolu tvorí prevedenie a výsledky terénneho dotazníkového šetrenia vykonané metódou PAPI osobne na predajni. Na základe primárneho a sekundárneho výskumu je poslednou podkapitolou práce návrh skvalitnenia on-line komunikačného mixu spoločnosti.
Keywords: komunikačný mix; on-line marketing; JARA s.r.o.; JARA fashion; SEO; PPC; Facebook
Thesis title: Zefektivnění on-line komunikačního mixu oděvní společnosti JARA s.r.o
Author: Smatanová, Ivana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato diplomová práce má za cíl navrhnout zefektivnění on-line komunikační strategie pro oděvní společnost JARA s.r.o. Společnost dosud dávala důraz na osobní doporučení zákazníků a plně nevyužívala velký potenciál digitálního marketingu. Práce je rozdělena do 3 kapitol, a to jedné teoretické a dvou praktických částí. První kapitola vysvětluje pojem on-line marketing, jeho výhody a zařazení do komunikačního mixu. Ve druhé kapitole je popsána společnost JARA s.r.o., provedena SWOT analýza, konkurenční analýza a popsána aktuální on-line komunikace společnosti, kterou je jen jednoduchá webová stránka. Třetí kapitolu tvoří provedení a výsledky terénního dotazníkového šetření uskutečněno metodou PAPI osobně na prodejně. Na základě primárního a sekundárního výzkumu je poslední podkapitolou práce návrh zkvalitnění on-line komunikačního mixu společnosti.
Keywords: Facebook; PPC; JARA s.r.o.; on-line marketing; komunikační mix; JARA fashion; SEO
Thesis title: Improvement of on-line communication mix of textile company JARA ltd
Author: Smatanová, Ivana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This diploma thesis aims to propose an improvement in online communication strategy for company JARA ltd. This company has so far put emphasis on personal customer recommendations and does not fully exploit the great potential of digital marketing. The thesis is divided into 3 chapters: one theoretical and two practical parts. The first chapter explains the concept of on-line marketing, its benefits and its classification within the communication mix. The second chapter describes the company JARA ltd. Moreover, there are SWOT analysis and competition analysis carried out plus current online communication of the company is described, which consists of an easy company website only. The third chapter represents process and results of a field survey conducted via PAPI method personally in the stores. On the basis of primary and secondary research, the last subchapter of the thesis consists of the proposal of improvement of the company's online communication mix.
Keywords: PPC; SEO; Facebook; on-line advertising; on-line marketing; digital marketing; JARA s.r.o.; JARA fashion

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 6. 2017
Date of submission: 22. 4. 2018
Date of defense: 30. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62476/podrobnosti

Files for download

    Last update: