Analysis of customers satisfaction in a selected accommodation facility

Thesis title: Analýza spokojenosti zákazníků ve vybraném ubytovacím zařízení
Author: Chmelík, Tomáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Luštický, Martin
Opponents: Musil, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá hodnocením kvality ubytovacích služeb ve vybraném hotelu. Teoretická část je zaměřena na cestovní ruch, problematiku spokojenosti zákazníka a specifika marketingu služeb v cestovním ruchu. Předmětem praktické části je analýza spokojenosti zákazníků zvoleného hotelu. Zdrojem informací pro analýzu spokojenosti s jednotlivými službami je provedené dotazníkové šetření, jakožto metoda marketingového výzkumu doplněná o analýzu on-line zpětné vazby. Výstupem práce je přehledné zhodnocení kvality poskytovaných služeb včetně formulace návrhů a doporučení na zvýšení úrovně ubytovacích služeb pro management hotelu. Práce rovněž vede k identifikaci silných a slabých stránek hotelu.
Keywords: spokojenost zákazníka; marketingový výzkum; dotazníkové šetření; cestovní ruch (hospitality); marketing služeb v cestovním ruchu
Thesis title: Analysis of customers satisfaction in a selected accommodation facility
Author: Chmelík, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Luštický, Martin
Opponents: Musil, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with evaluation of the quality of accommodation services in a selected hotel. The theoretical part is aimed at tourism, customer satisfaction issues and the specifics of marketing in tourism services. The main subject of the theoretical part is an analysis of customer satisfaction in the selected hotel. The source of information for the analysis of satisfaction with individual services is a questionnaire survey as a method of marketing research complemented by an online feedback analysis. The output of the work is a clear evaluation of the quality of services provided, including the formulation of proposals and recommendations for increasing the quality of accommodation services for the hotel management. The work also leads to the identification of strengths and weaknesses of the hotel.
Keywords: customer satisfaction; tourism (hospitality); marketing in tourism services; marketing research; questionnaire survey

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 3. 2017
Date of submission: 22. 4. 2018
Date of defense: 31. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/61469/podrobnosti

Files for download

    Last update: