Marketing strategy of the company SCIO

Thesis title: Marketingová strategie společnosti SCIO
Author: Trávníčková, Monika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Kovaříková, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem bakalářské práce „Marketingová strategie společnosti SCIO“ je zhodnocení stávající marketingové strategie společnosti SCIO se zaměřením na trh B2C. Vedlejším cílem práce je zhodnocení vnímání značky SCIO na trhu B2C a návrh na zlepšení stávající marketingové strategie. V teoretické části jsou charakterizovány základní marketingové pojmy, které slouží jako základ pro vypracování praktické části. Praktická část zahrnuje představení společnosti SCIO, analýzu stávající marketingové strategie a dotazníkové šetření zaměřené na vnímání značky SCIO na trhu B2C. Na základě získaných dat je sestavena SWOT analýza a jsou zde navržena doporučení na zlepšení marketingové strategie této společnosti.
Keywords: marketing; marketingová strategie; marketingový mix; SWOT analýza; vzdělávání
Thesis title: Marketing strategy of the company SCIO
Author: Trávníčková, Monika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Kovaříková, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
The primary aim of the thesis is evaluation of current marketing strategy of the company SCIO focused on B2C market. The secondary aim of the thesis is evaluation of perception of SCIO brand on B2C market and proposal for improvements of current marketing strategy. The theoretical part of the thesis characterizes basic marketing terms. The theoretical part is the basis of practical part. In the practical part of the thesis there are introduction of the company SCIO, analysis of current marketing strategy and questionnaire survey focused on perception of SCIO brand on B2C market. On the basis of gained data is created SWOT analysis and suggested recommendations and improvements of the marketing strategy.
Keywords: SWOT analysis; marketing ; marketing strategy; marketing mix; education

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 2. 2017
Date of submission: 22. 4. 2018
Date of defense: 29. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60932/podrobnosti

Files for download

    Last update: