Virtual reality as new marketing tool

Thesis title: Virtuální realita jako nový marketingový nástroj
Author: Černý, Petr
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Pavlíček, Antonín
Opponents: Juříček, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Zaměření mé diplomové práce je na virtuální realitu jako nástroj nové generace marketingu soustřeďujícího se na realitní odvětví. Práce se zabývá objasněním problematiky virtuální reality, jejich různých podob, inovačních potenciálů a nových možností představování produktů zákazníkům. Přínos diplomové práce spočívá v představení metodiky vytvoření virtuálního modelu. Následně je autorem práce proveden výzkum dotazníkovým šetřením, jehož cílem je analyzovat stanovené hypotézy související s virtuální realitou. K ucelení povědomí o virtuální realitě jsou provedeny expertní rozhovory s nezávislými realitními makléři. Poslední část práce je zaměřena na testování vytvořeného virtuálního modelu. Virtuální model je výstupem představené metodiky, model je následně předveden a testován uživateli. Na základě získaných výsledků je stanovena odpověď na vybranou hypotézu definovanou v předešlé kapitole.
Keywords: Virtuální realita; marketing; management; realitní trh; 3D technologie
Thesis title: Virtual reality as new marketing tool
Author: Černý, Petr
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Pavlíček, Antonín
Opponents: Juříček, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The focus of my diploma thesis is on virtual reality as a tool of the new generation of marketing focused on the real estate sector. The thesis deals with clarification of the problems of virtual reality, its different forms, innovative potentials and new possibilities of introducing products to customers.The benefit of the diploma thesis is to introduce the methodology of creating a virtual model. Subsequently, the author of the work performs a questionnaire survey, which aim is to analyze certain hypotheses related to the virtual reality. Expert interviews with independent real estate brokers are carried out to improve the awareness of virtual reality. The last part of the thesis is focused on testing of the created virtual model. The virtual model is an output of the presented methodology, the model is than demonstrated and tested by the user. Based on the received results, the response to the selected hypothesis defined in the previous chapter is determined.
Keywords: marketing; Management; Virtual reality; real estate; 3D technology

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 1. 2017
Date of submission: 22. 4. 2018
Date of defense: 5. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60706/podrobnosti

Files for download

    Last update: