The evolution of electronic sports and its impact on marketing communication
Thesis title: | Vývoj elektronického sportu a jeho vliv na marketingovou komunikaci |
---|---|
Author: | Šišmiš, Ondřej |
Thesis type: | Diplomová práce |
Supervisor: | Sigmund, Tomáš |
Opponents: | Slabý, Pavel |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Hlavním cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře s významem elektronického sportu, jeho vývojem a využitím v marketingové komunikaci. Na začátku definuji progaming a historii počítačových her. Dále se zaměřím na charakteristiku herních organizací a profesionálních hráčů. Představím také nejhranější eSport tituly současnosti a vysvětlím jejich herní principy. Vzhledem k aktuálnosti tématu provedu porovnání progamingu s tradičními sportovními disciplínami a přiblížím význam médií a herních komunit. Kapitola o využití eSportu v marketingové komunikaci je zaměřena na identifikaci činností, které organizace využívají v rámci propagace. V poslední části se zaměřím na analýzu vývoje elektronického sportu a jeho možné směřování do budoucnosti. |
Keywords: | eSport; kompetitivní hraní; progaming; elektronický sport; počítačové hry; herní organizace; herní komunity |
Thesis title: | The evolution of electronic sports and its impact on marketing communication |
---|---|
Author: | Šišmiš, Ondřej |
Thesis type: | Diploma thesis |
Supervisor: | Sigmund, Tomáš |
Opponents: | Slabý, Pavel |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | The main goal of this thesis is to introduce the readers the meaning of electronic sports, its development and its use in marketing communication. At the start of this thesis I describe the definition of progaming and I add a bit of the history of computer games. Later on I focus on the characteristics of gaming organizations and professional players. I also mention the most popular current eSports game titles and I explain their mechanics. Considering current relevance of this topic, in the thesis I compare progaming with the traditional sport disciplines and I also bring up the role of media and gaming communities. The chapter about usage of eSport in marketing communication is focused on indentifying activities which are being used by organizations for promotion purposes. In the last part of this thesis I concentrate on analysis of the eSport evolution and which course it might be taking in the future. |
Keywords: | electronic sports; eSports; progaming; competitive gaming; computer games; gaming organizations; gaming communities |
Information about study
Study programme: | Aplikovaná informatika/Informační management |
---|---|
Type of study programme: | Magisterský studijní program |
Assigned degree: | Ing. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Informatics and Statistics |
Department: | Department of Systems Analysis |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 21. 10. 2016 |
---|---|
Date of submission: | 22. 4. 2018 |
Date of defense: | 4. 6. 2018 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/59349/podrobnosti |