Marketing strategy of Svět oceli, s.r.o

Thesis title: Marketingová strategie společnosti Svět oceli, s.r.o
Author: Gühl, Lukáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Janoušková, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je analyzovat prostředí společnosti Svět oceli s.r.o., analyzovat současnou marketingovou strategii a navrhnout její zlepšení. Teoretická diplomové práce popisuje vývoj a význam marketingu, specifika B2B marketingu, marketingové trendy, strategie a výzkum. V praktické části diplomové práce je představena vybraná společnost a je provedena analýza vnějšího prostředí společnosti spolu se SWOT analýzou. Na základě předešlých analýz je vytvořen návrh marketingové strategie společnosti. Poslední kapitola popisuje vlastní terénní šetření ve formě expertních rozhovorů. Na jeho základě jsou společnosti předloženy návrhy a doporučení, díky kterým by měla zefektivnit marketingovou komunikaci.
Keywords: B2B; zámečnická dílna; zámečnictví; marketing; marketingová strategie; marketingová analýza; expertní rozhovor
Thesis title: Marketing strategy of Svět oceli, s.r.o
Author: Gühl, Lukáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Janoušková, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of this thesis is to analyze the environment of Svět oceli s.r.o., to analyze the current marketing strategy and to propose its improvement. The theoretical part of the thesis describes the development and importance of marketing, specifics of B2B marketing, marketing trends, strategies and research. In the practical part of the thesis, a selected company is presented and an analysis of the company's external environment is carried out together with the SWOT analysis. Company's marketing strategy is developed based on the previous analyzes. The last chapter describes a field survey in the form of expert interviews. Based on this, suggestions and recommendations are made to the company make marketing communication more effective.
Keywords: B2B; metalworking; metal joinery; marketing; marketing strategy; marketing analysis; expert interview

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 6. 2017
Date of submission: 23. 4. 2018
Date of defense: 30. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62363/podrobnosti

Files for download

    Last update: