Appraisal of fair trade products and its sale opportunity in Russian Federation

Thesis title: Zhodnocení produktů fair trade a možnosti jejich prodeje v Ruské federaci
Author: Kalců, Milan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sato, Alexej
Opponents: Kunz, Vilém
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá zhodnocením produktů fair trade a možností jejich prodeje v Ruské federaci. Cílem práce je vymezit koncept obchodování fair trade a jeho podíl v mezinárodním obchodě, charakterizovat specifické vlastnosti produktů fair trade a zhodnotit možnost uplatnění fair trade výrobků v Rusku. Pro dosažení cíle práce je využita marketingová analýza 4P, ve které jsou zkoumány specifické vlastnosti kávy obchodované v rámci konceptu fair trade, PEST analýza specifikující ruský trh a ruské spotřebitele. V poslední kapitole je využito vlastní pozorování, na základě kterého je vytvořen popis aktuální situace v prodeji fair trade produktů v Rusku. Z provedených analýz a pozorování je zhodnocena možnost uplatnění konceptu fair trade na ruském trhu a je formulován závěr práce.
Keywords: konkurenceschopnost; ruský trh; fair trade; spravedlivá cena; sociální marketing
Thesis title: Appraisal of fair trade products and its sale opportunity in Russian Federation
Author: Kalců, Milan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sato, Alexej
Opponents: Kunz, Vilém
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor’s thesis is dedicated to the appraisal of fair trade products and its sale opportunity in Russian Federation. The aim of the thesis is to define the concept of fair trade business and its participation in international trade, provide the characteristics of the fair trade products‘ specificities and evaluate the business potential of fair trade products in Russia. For the aim achievement, the 4Ps marketing analysis characterizing the specificities of fair trade coffee is used at first. Next, the PEST analysis is describing the Russian market and its consumers from global factors perspective. The final chapter includes the findings from executed observation in Russia, on behalf of which the current situation description is assembled. In closing, there is the evaluation of the sale opportunities in Russia provided, and the conclusion is phrased.
Keywords: competitiveness,; fair trade; Russian market; social marketing; fair price

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 2. 2017
Date of submission: 23. 4. 2018
Date of defense: 21. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60607/podrobnosti

Files for download

    Last update: