Consumer behaviour on the example of a selected product range

Thesis title: Chování spotřebitele na příkladu vybraného sortimentu
Author: Denemarková, Martina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá analýzou chování spotřebitele při nákupu drogistického zboží. Hlavním cílem práce je na základě vlastního dotazníkového šetření zjistit chování spotřebitele při nákupu drogistického zboží a navrhnout zlepšení pro řetězce, které toto zboží nabízejí. První část práce je zaměřena na teoretické aspekty chování spotřebitele, v druhé části je provedena analýza trhu s drogistickým zbožím a poslední část je věnována marketingovému výzkumu. Na základě odpovědí získaných v dotazníkovém šetření jsou vyvozeny závěry ohledně chování spotřebitelů a jejich preferencí při nákupu drogistického zboží. V závěrečné části práce jsou sepsána doporučená zlepšení pro drogistické řetězce.
Keywords: drogistické zboží; Chování spotřebitele; marketingový výzkum; analýza trhu; nákupní rozhodovací proces
Thesis title: Consumer behaviour on the example of a selected product range
Author: Denemarková, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis is focused on the analysis of consumer behaviour while shopping drugstore goods. The main aim of this thesis is to discover by questionnaire what factors influence the consumer behaviour while shopping drugstore goods and to recommend improvements for the drugstore chains that offer these goods. The first part of the thesis focuses on the theoretical aspects of consumer behaviour, the second part analyses the Czech drugstore market. The last part deals with marketing research. On the basis of the questionnaire answers, there are formulated conclusions about consumer behaviour and preferences while buying drugstore goods. In the final part of the thesis, there are mentioned some practical recommendations for drugstore chains.
Keywords: Consumer behaviour; purchasing decision process; drugstore goods; marketing research; market analysis

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 1. 2017
Date of submission: 23. 4. 2018
Date of defense: 7. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60354/podrobnosti

Files for download

    Last update: