Sponsorship and ambush marketing in sports

Thesis title: Sponzoring a ambush marketing ve sportu
Author: Komorová, Eliška
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Šubrtová, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá sponzorstvím a ambush marketingem v oblasti sportu, konkrétně v souvislosti s olympijskými hrami. Jejím hlavním cílem je předložit doporučení pro efektivnější ochranu olympijské symboliky a sponzorů Českého olympijského výboru před ambush marketingem na základě výsledků vlastního výzkumu. Ve výzkumu jsou využity metody monitoringu a dotazníkového šetření
Keywords: ambush marketing; olympijské hry; sponzorství; sport
Thesis title: Sponsorship and ambush marketing in sports
Author: Komorová, Eliška
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Šubrtová, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
The theme of this diploma thesis is sponsorship and ambush marketing in sports, especially around Olympic games. Its main goal is to propose effective measures to protect Olympic symbols and sponsors of the Czech Olympic Committee from ambush marketing based on the results of a research of the topic. The research uses methods such as monitoring and quantitative and qualitative survey in the form of a questionnaire and an interview.
Keywords: sport; ambush marketing; Olympic games; sponsorship

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 9. 2017
Date of submission: 24. 4. 2018
Date of defense: 30. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62799/podrobnosti

Files for download

    Last update: