Key success factors of the company Inditex S.A

Thesis title: Klíčové faktory úspěchu společnosti Inditex S.A
Author: Lachová, Denisa
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Hejsler, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá identifikací a analýzou klíčových faktorů úspěchu společnosti Inditex S.A. Jako výzkumná metoda byla zvolena případová studie, která analyzuje okolnosti vzniku společnosti, její mezinárodní expanzi, skutečnosti vedoucí k dosažení dominantní pozice Inditexu v oděvním průmyslu a vliv udržitelnosti na produkci skupiny Inditex. První kapitola se věnuje popisu vhodnosti volby případové studie jako metody výzkumu a dále představuje šest fází při sestavování případové studie. Druhá kapitola se zabývá sběrem dat o skupině Inditex a jejich analýze. Postupně je představena historie společnosti, její postavení v oděvním průmyslu, specifika marketingového mixu jednotlivých maloobchodních formátů a aktuální strategie celé skupiny. Ve druhé kapitole jsou také prezentovány výsledky dotazníkového šetření zabývajícího se rolí udržitelnosti módy v nákupním rozhodování zákazníků Zary. Obsahem třetí kapitoly je interpretace výsledků výzkumu formou SWOT analýzy, která představuje silné a slabé stránky skupiny Inditex a příležitosti a hrozby, kterým skupina aktuálně čelí nebo čelit bude.
Keywords: Pull & Bear; Inditex; Zara; Massimo Dutti; Bershka; Stradivarius; Zara Home; Uterqüe; SWOT analýza; Oysho; Fast fashion; případová studie; online prodej
Thesis title: Key success factors of the company Inditex S.A
Author: Lachová, Denisa
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Hejsler, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The Master's thesis deals with the identification and analysis of key success factors of the multinational clothing group Inditex S.A. A case study has been chosen as a suitable research method to analyse the circumstances leading to the establishment of the company, its international expansion, the factors contributing to Inditex's dominant position in the clothing industry and the impact of sustainability trend on Inditex's production. The first chapter describes the suitability of applying the case study as a research method and introduces six phases of conducting the case study. The second chapter focuses on collecting and analysing data about the Inditex group. The company's history, its position in the clothing industry, the specifics of the marketing mix of the individual retail formats and the current strategies of the whole group are presented. The second chapter also introduces the results of a questionnaire survey on the role of fashion sustainability in customer's purchase decision-making. The third chapter interprets the results of the case study research in the form of a SWOT analysis which presents the strengths and weaknesses of the Inditex group and the opportunities and threats which the group is currently facing.
Keywords: Pull & Bear; Oysho; Case study; SWOT analysis; Bershka; Online sales; Zara Home; Fast fashion; Stradivarius; Massimo Dutti; Uterqüe; Inditex; Zara

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 8. 2017
Date of submission: 24. 4. 2018
Date of defense: 30. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62752/podrobnosti

Files for download

    Last update: