Application of the Global Concept of Category Management in Selected Company on the Czech Market

Thesis title: Aplikace globálního konceptu category managementu vybrané firmy na českém trhu
Author: Küblbeková, Eva
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Havlínová, Slavomíra
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je aplikace konceptu category managementu na kategorii ovoce a zelenina ve společnosti Ahold Czech Republic. V teoretické části práce jsou popsány základní východiska category managementu a kroky procesu category managementu. V praktické části je provedena analýza spotřebitelského chování v rámci kategorie ovoce a zelenina, navržena segmentace zákazníků kategorie a provedeno hodnocení sortimentu a inovačních produktů kategorie. Na základě analýz a vlastního průzkumu jsou navržena doporučení pro kategorii ovoce a zelenina.
Keywords: category management; kategorie ovoce a zelenina; trendy retailingu; spotřebitelské chování; nákupní chování; segmentace zákazníka; hodnocení sortimentu
Thesis title: Application of the Global Concept of Category Management in Selected Company on the Czech Market
Author: Küblbeková, Eva
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Havlínová, Slavomíra
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is the application of the concept of category management for the category fruit and vegetables in Ahold Czech Republic. The theoretical part of the thesis describes the basic principles of category management and the steps of the category management process. Practical part of the thesis includes analysis of consumer behaviour and design of customer segmentation within the fruit and vegetables category. The evaluation of assortment and innovative products of fruit and vegetables category is carried out. Based on analyses and own surveys, recommendations are proposed for the fruit and vegetables category.
Keywords: category management; fruit and vegetables categories; retail trends; consumer behavior; purchasing behavior; customer segmentation; evaluation of the product range

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 6. 2017
Date of submission: 24. 4. 2018
Date of defense: 5. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62581/podrobnosti

Files for download

    Last update: