Evaluation of the communication strategy of the brand Eucerin in the selected segment of dermocosmetic market

Thesis title: Zhodnocení komunikační strategie značky Eucerin ve vybraném segmentu dermokosmetiky
Author: Bělohlávková, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Jínová, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá komunikační strategií dermokosmetické značky Eucerin na podporu řady Dermopure, která je určena pro problematickou pleť. Cílem práce je zhodnotit komunikační kampaň, která proběhla na podzim roku 2017 a na základě výzkumného šetření a zjištěných informací o současných trendech v marketingu podat doporučení pro budoucí plánování podpory řady Eucerin Dermopure. První kapitola je teoretická a zabývá se trendy v marketingu, cílením na mladší cílovou skupinu a tvořením komunikační kampaně. Druhá kapitola je zaměřena přímo na značku Eucerin a konkurenty na trhu s produkty pro problematickou pleť. Třetí kapitola již zahrnuje výzkumné šetření, na čehož základě jsou ve čtvrté kapitole podána doporučení a závěry.
Keywords: dermokosmetický trh; značka Eucerin; produktová řada Eucerin Dermopure; komunikační kampaň; dermokosmetika; trendy v marketingu
Thesis title: Evaluation of the communication strategy of the brand Eucerin in the selected segment of dermocosmetic market
Author: Bělohlávková, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Jínová, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with communication strategy of dermocosmetic brand Eucerin for Dermopure range, which is intended for problematic skin. The aim of the thesis is to evaluate the communication campaign that took place in the autumn of 2017 and to provide recommendations for future planning of the campaign of the Eucerin Dermopure range on the basis of research and information on current trends in marketing. The first chapter is theoretical and deals with trends in marketing, targeting the younger target group and creating a communication campaign. The second chapter focuses directly on the Eucerin brand and the competitors on the market with products for problematic skin. The third chapter includes a research survey, on the basis of which are made recommendations and conclusions in the fourth chapter.
Keywords: dermocosmetic market; Eucerin brand; Eucerin Dermopure product range; communication campaign; marketing trends; dermocosmetics

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 4. 2017
Date of submission: 25. 4. 2018
Date of defense: 30. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/61942/podrobnosti

Files for download

    Last update: