Digital marketing: a case study of the use of digital technology in marketing

Thesis title: Digitální marketing: případová studie užití digitálních technologií v marketingu
Author: Taran, Tomáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Šimůnek, Michal
Opponents: Novák, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce Digitální marketing: případová studie užití digitálních technologií v marketingu zkoumá, jakým způsobem konkrétní firma využívá kanály digitálních médií pro svou komunikaci s klienty. Charakterizuje, jaké kanály firma do své marketingové komunikace začleňuje, jakým způsobem je využívají a z jakého důvodu se je rozhodla využívat. Dále se zaměřuje na to, jak firma tyto digitální kanály navzájem propojuje, aby zajistila efektivní strategii digitálního marketingu. Za užití případové studie byly analyzovány marketingové činnosti vybrané firmy a rovněž bylo provedeno srovnání s konkurencí. Bylo zjištěno, že každá ze společností aplikuje pro svou marketingovou komunikaci obdobné kanály digitálních médií. Na základě zjištěných poznatků byla identifikována konkrétní strategie vybrané firmy. Uskutečněným výzkumem bylo také zjištěno, že je lepší věnovat se studiu digitálních kanálů v jejich komplexnosti, nikoliv pouze jednotlivě, neboť jejich funkce se odvíjejí od toho, jak jsou navzájem propojeny s ostatními kanály.
Keywords: digitální média; marketing; digitální marketing
Thesis title: Digital marketing: a case study of the use of digital technology in marketing
Author: Taran, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Šimůnek, Michal
Opponents: Novák, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
The Bachelor thesis Digital marketing: a case study of the use of digital technology in marketing examines the ways the company uses for its communications with its clients.It characterizes which digital tools is used, why is it used and what was the reason it had been chosen.It also studies how the digital tools cooperate together to enhance the digital marketing strategy. For the thesis activities of competitive companies were examined as well. Competitive companies were compared to the company. It was founded that every participating company use its own online marketing communication strategy, however the similiar marketing tools are used. One of the most important establishment was that the most important thing is to take care about the strategy in its complexity, not only selectively. The success of the strategy is determinded by the synergic efect of used tools.
Keywords: Digital marketing; digital media; marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Social Sciences

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 4. 2017
Date of submission: 24. 4. 2018
Date of defense: 5. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/61852/podrobnosti

Files for download

    Last update: