The analysis of corporate identity and image of L'Oréal in the Czech Republic

Thesis title: Analýza firemní identity a image společnosti L´Oréal v České republice
Author: Kovačová, Monika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou firemní identity a image společnosti L’Oréal v České republice. Teoretická část vysvětluje základní pojmy z marketingu – pojem značka, řízení značky v průběhu času, firemní identita a její složky a jako poslední image značky a metody její analýzy. Zkoumaným objektem je v praktické části společnost L’Oréal jak v mezinárodním kontextu, tak v rámci České republiky. Je zde analyzována její firemní identita v rámci jednotlivých složek a dále současná image z pohledu veřejnosti, ale i zaměstnanců. Cílem je zjistit, zda je požadovaná a dlouhodobě budovaná firemní identita jejím skutečným odrazem navenek a zda odpovídá výsledkům zkoumané image.
Keywords: analýza image; sémantický diferenciál; značka; firemní identita; druhy image; hodnota značky; komunikační mix; řízení značky; prvky firemní identity; image
Thesis title: The analysis of corporate identity and image of L'Oréal in the Czech Republic
Author: Kovačová, Monika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the corporate identity and image of L’Oréal Czech Republic. The theoretical part explains the basic terms of marketing – brand, brand management over time, corporate identity and its elements, and finally brand image and image analysis methods. The examined object of the practical part is L’Oréal first in international terms, later in the Czech Republic. This section analyzes the current corporate identity and image from the perspective of the public and employee view. The aim is to find out if the long-term corporate identity is consistent with the results of the examined image.
Keywords: brand; brand management; brand value; communications mix; corporate identity; elements of corporate identity; image analysis; semantic differential ; image; kinds of image

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 2. 2017
Date of submission: 24. 4. 2018
Date of defense: 30. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60899/podrobnosti

Files for download

    Last update: