Standardization and integration of data using ETL for integrated customer view

Thesis title: Standardization and integration of data using ETL for integrated customer view
Author: Krukovich, Volha
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Pour, Jan
Opponents: Filipe Beato Mourato de Matos , Tiago
Thesis language: English
Abstract:
The main objective of the thesis is the analysis, design and implementation of the ETL tool and processes used for a logistics organisation that went through recent mergers and acquisitions and procured multiple other organizations, to provide a consolidated 360 view of their client base by the standard various data elements available across the legacy systems. The first sections of the thesis cover the theory and strategy for the implementation CRM solution.The remaining section of this thesis covers design and implementation of the Extract-Transform-Load processes used to create a single customer view from interfacing the existing legacy systems within the organisation. This diploma thesis will emphasise the need of the importance of a robust Customer Relationship Management system within an organization.
Keywords: Siebel; Oracle; Consolidated customer view; ETL; QualityStage; Data Quality; Data Integration Tools; ERP; CRM; DataStage
Thesis title: Standardizace a integrace dat pomocí ETL pro integrovaný pohled na zákazníka
Author: Krukovich, Volha
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Pour, Jan
Opponents: Filipe Beato Mourato de Matos , Tiago
Thesis language: English
Abstract:
Hlavním cílem teto práce je analýza, návrh, implementace ETL a procesů používaných pro logistickou organizaci, která prošla nedávnými fúzemi a akvizicemi a obstarala několik dalších organizací. Poskytnout konsolidovaný 360-stupňový pohled na svou klientskou základnu standardními datovými prvky které jsou dostupne ve starších systémech. První část práce se zabýva teorií a strategií implementace CRM řešení.Zbývající část této práci se zabývá návrhem a implementací procesů Extract-Transform-Load používaných k vytvoření jednotného pohledu na zákazníka z propojení stávajících starších systémů v rámci organizace. Tato diplomová práce bude zdůrazňovat potřebu důležitosti robustního systému řízení vztahů se zákazníky v rámci organizace.
Keywords: Siebel; Oracle; Data Quality; Nástroje pro integraci dat; ERP; CRM; Konsolidovaný pohled na zákazníka; ETL; DataStage; QualityStage

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 10. 2016
Date of submission: 24. 4. 2018
Date of defense: 31. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/59240/podrobnosti

Files for download

    Last update: