The success factors of a given music festival focusing on marketing communication

Thesis title: Faktory úspěchu vybraného hudebního festivalu se zaměřením na marketingovou komunikaci
Author: Thomesová, Vendula
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Luštický, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá českým hudebním festivalem Rock for People a fakto-ry, které mohou ovlivnit jeho úspěch z hlediska návštěvnosti. Cílem této diplomové práce je analýza faktorů, které ovlivňují úspěch hudebního festivalu Rock for People se zaměřením především na působení nástrojů komunikačního mixu. Pro dosažení stano-veného cíle bylo provedeno dotazníkové šetření. Na základě toho budou navržena do-poručení pro pořadatele, jakým způsobem postupovat při tvorbě plánu marketingo-vých aktivit při přípravě festivalu. V první kapitole je položena teoretická základna, druhá kapitola se věnuje metodám a cílům této práce a třetí kapitola obsahuje samotné návrhy na zlepšení
Keywords: marketingová komunikace; hudba; marketingový mix; dotazník; festival
Thesis title: The success factors of a given music festival focusing on marketing communication
Author: Thomesová, Vendula
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Luštický, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with Czech music festival Rock for People and the factors that can influence its success in terms of attendance. The goal of the thesis is to analyze the factors influencing the success of music festival Rock for People, focusing mainly on the effects of communication mix tools. To achieve the stated goal, a questionnaire survey was conducted. Based on this, the recommendations on how to proceed with the preparation of the marketing plan will be suggested for the organizers. The first chapter is focused on the theoretical basis, the second chapter deals with the methods and objectives, the third chapter contains the suggestions for improvement and the evaluation of the research itself.
Keywords: marketing communication; music festival; music; marketing mix; questionnaire

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 10. 2016
Date of submission: 24. 4. 2018
Date of defense: 31. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58985/podrobnosti

Files for download

    Last update: