Analysis and proposals for improving the marketing and communication strategy of the family brewery BERNARD a.s

Thesis title: Analýza a návrhy na zlepšení marketingové a komunikační strategie Rodinného pivovaru BERNARD a.s
Author: Jandáček, Jan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Asmalovskij, Alexandr
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou marketingové a komunikační strategie pivovaru Bernard. Cílem práce je zhodnotit současnou marketingovou strategii společnosti a na základě analýz navrhnout zlepšení. První teoretická část obsahuje představení společnosti Bernard a jeho produktů, popis základních pojmů marketingu, popis marketingového mixu, marketingových situačních analýz a strategií v teoretické rovině. Druhá praktická část se zabývá analýzou a zhodnocením společnosti, obsahuje analýzu marketingového mixu, situační a PEST analýzu, BCG Matici, zhodnocení a analýzu konkurence a konkurenčních skupin a SWOT analýzu. Závěrečná třetí část práce obsahuje vyhodnocení veškerých realizovaných analýz a šetření a návrhy a doporučení na zlepšení marketingové a komunikační strategie společnosti.
Keywords: BCG Matice; PEST analýza; konkurenční analýza; marketingový mix; marketingová strategie; situační analýza; analýza SWOT
Thesis title: Analysis and proposals for improving the marketing and communication strategy of the family brewery BERNARD a.s
Author: Jandáček, Jan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Asmalovskij, Alexandr
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with analysis of the marketing and communication strategy of Bernard brewery. The aim of the thesis is to evaluate the current company's marketing strategy and to propose improvements based on analyses. The first theoretical part includes introduction of Bernard and his products, description of basic marketing concepts, description of marketing mix, marketing situational analyses and strategies in the theoretical level. The second practical part deals with the analysis and evaluation of the company, contains analysis of the marketing mix, situation and PEST analysis, BCG Matrix, evaluation and analysis of competition and competitive groups and SWOT analysis. The final part of the thesis contains an evaluation of all realized analyses and surveys and suggestions and recommendations for improving the company's marketing and communication strategy.
Keywords: PEST analysis; marketing strategy; marketing mix; situational analysis; SWOT analysis; BCG Matrix; competitive analysis

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Manažer obchodu
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 9. 2017
Date of submission: 25. 4. 2018
Date of defense: 29. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/63218/podrobnosti

Files for download

    Last update: