Marketing strategy of e-shop Fashionlover with focus on social networks

Thesis title: Marketingová strategie e-shopu Fashionlover se zaměřením na vliv sociálních sítí
Author: Zajíčková, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Ludvíková, Denisa; Ludvíková, Denisa
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce "Marketingová strategie e-shopu Fashionlover se zaměřením na vliv sociálních sítí" se věnuje oblasti online marketingu, zejména problematice sociálních sítích a tomu, jak tyto sítě využít v podnikání. Zaměřuje se na to, jaký mohou mít účinek na firmu z pohledu finančního i marketingového. Teoretická část práce vysvětluje především pojmy marketing, internetový obchod a sociální média. V praktické části je vyložena marketingová strategie vybrané společnosti se zvláštním zřetelem na sociální síť Facebook a její přínos.
Keywords: internetový obchod; sociální média; marketing
Thesis title: Marketing strategy of e-shop Fashionlover with focus on social networks
Author: Zajíčková, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Ludvíková, Denisa; Ludvíková, Denisa
Thesis language: Česky
Abstract:
The dissertation „Marketing strategy of e-shop Fashionlover with focus on social networks“ is dedicated to online marketing, social media issues and their potential use for business. The thesis describes influence of social media in company in terms of finances and marketing. In the theoretical part, marketing, e-shop and social media are defined and explained. In the practical part, marketing strategy of particular company is revealed. That part points out the effect of Facebook and its benefits for the business.
Keywords: e-shop; marketing; social media

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 9. 2017
Date of submission: 25. 4. 2018
Date of defense: 30. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/63185/podrobnosti

Files for download

    Last update: