Online marketing tools applied on the website of an association

Thesis title: Online marketingové nástroje na příkladu zapsaného spolku
Author: Arazim, Lukáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Topolová, Ivana
Opponents: Kubálková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce „Online marketingové nástroje na příkladu zapsaného spolku“ se zabývá doporučením vhodné online marketingové strategie pro zapsaný spolek Golf Club Davis. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část dává čtenáři znalostní základ vybraných online marketingových nástrojů. Aplikovaná praktická část práce analyzuje vliv nástrojů na celkovou návštěvnost webového portálu spolku. Dílčím cílem práce je sestavení tzv. buyer’s personas spolku. Autor následně jednotlivé nástroje online marketingu hodnotí, porovnává je mezi sebou a analyzuje události, které ovlivňovaly celkovou návštěvnost webového portálu. V závěru práce autor doporučuje spolku vhodnou budoucí strategii v oblasti online marketingu.
Keywords: Návštěvnost webového portálu; Online marketing; SEO; CPC kampaň; Online newsletter; Sociální média; Mobilní zařízení; Content marketing
Thesis title: Online marketing tools applied on the website of an association
Author: Arazim, Lukáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Topolová, Ivana
Opponents: Kubálková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
The master’s thesis “Online marketing tools applied on the website of an association” deals with suitable online marketing recommendations for the Golf Club Davis association. The thesis is divided into two parts. The theoretical part provides the reader with the knowledge of selected online marketing tools. The practical part analyzes the influence of the tools on the total attendance of the association's website. The partial aim of the thesis is to create the Buyer’s Personas for the association. The author then evaluates the given tools, compares the tools and analyzes the strategies that affect the total traffic of the website. In the end of the thesis, the Author recommends a suitable online marketing strategy for the association.
Keywords: Online marketing; Website traffic; SEO; CPC campaign; Online newsletter; Social media; Mobile devices; Content marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 9. 2017
Date of submission: 25. 4. 2018
Date of defense: 30. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62916/podrobnosti

Files for download

    Last update: