Customer behavior at the point of sale focusing on assessing the attractiveness of selected Lindt in-store product displays

Thesis title: Chování zákazníků v místě prodeje se zaměřením na zhodnocení atraktivity vybraných vystavení produktů Lindt
Author: Ceeová, Alžběta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Sadílek, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na zákaznické vnímání vybraných typů komunikačních médií v místě prodeje. Teoretické pojmy jako POP/POS materiály, zákazník versus spotřebitel, marketingový mix, chování a myšlenkové pochody zákazníka, byly vysvětleny v první polovině této práce. Praktická část obsahuje popis používaných komunikačních médií značkou Lindt, které byly pro výzkum použity. Zkoumáno bylo celkem šest různých vystavení této značky. Výzkum probíhal prostřednictvím hloubkových rozhovorů se zákazníky v místě prodeje. V závěru práce jsou shrnuta obecná doporučení pro vystavování produktů v prodejnách vyplývajících ze zmiňovaného šetření.
Keywords: POP/POS; FMCG; Spotřebitel; Zákazník; Chování spotřebitele; Komunikace v místě prodeje; Vystavení zboží v prodejně; In-store komunikace
Thesis title: Customer behavior at the point of sale focusing on assessing the attractiveness of selected Lindt in-store product displays
Author: Ceeová, Alžběta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Sadílek, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis focuses on customer perception of selected types of product displays at the point of sale. Theoretical concepts such as POP/POS materials, customer versus consumer, marketing mix, behavior and customer's thoughts were explained in the first part of this theses. The practical part contains a description of the product displays for the research used by Lindt. Six different in-store exposures of this brand were examined. The research was conducted through in-depth customer interviews at the point of sale. The final part of the thesis summarizes general recommendations for POS/POP materials in stores based on the qualitative survey.
Keywords: Customer; POP/POS media; FMCG; Consumer; Shopper; Consumer behavior; In-store communication; In-store execution

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 6. 2017
Date of submission: 25. 4. 2018
Date of defense: 29. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62402/podrobnosti

Files for download

    Last update: