Analysis of a Marketing Communication of a Retail Company

Thesis title: Analýza marketingové komunikace retailingové firmy
Author: Tomašková, Petra
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá analýzou marketingové komunikace vybrané retailingové firmy a následně doporučeními na vylepšení marketingových aktivit. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje marketingu – jeho významu, nástrojům a specifikům v prostředí maloobchodu. Dále je popsán vývoj maloobchodu v České republice a očekávaný budoucí vývoj. V praktické části je představena analyzovaná společnost, její historie a vývoj, nejvýznamnější konkurenti a marketingový mix. Dále jsou představeny výsledky dotazníkového šetření, jehož cílem bylo zhodnotit nákupní zkušenosti zákazníků společnosti a zjistit jejich zájem o konkrétní inovace. Na základě výsledků šetření a následného sestavení SWOT analýzy jsou navržena možná vylepšení marketingových aktivit společnosti.
Keywords: marketingový mix; marketingová komunikace; marketing; maloobchod
Thesis title: Analysis of a Marketing Communication of a Retail Company
Author: Tomašková, Petra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to analyse marketing communication of a chosen retail company and to recommend possible improvements of marketing activities. The thesis is divided in theoretical and practical part. The theoretical part is devoted to marketing – its importance, instruments and specifics in retail. Then development of retail in the Czech Republic and expected future development are introduced. In practical part is initially introduced the company, its history, development, the most significant competition and its marketing mix. Then results of an own questionnaire are presented, of which purpose was to evaluate shopping experience of the company’s customers and to determine their interest in concrete innovations. Based on results of the questionnaire and a follow-up composition of a SWOT analysis, possible improvements of the company’s marketing activities are suggested.
Keywords: marketing mix; marketing communication; retail; marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 6. 2017
Date of submission: 25. 4. 2018
Date of defense: 30. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62336/podrobnosti

Files for download

    Last update: