Analysis and proposal of marketing and communication strategy of brand Peugeot

Thesis title: Analýza a návrh marketingové a komunikační strategie značky Peugeot
Author: Malá, Michaela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Černý, Marcel
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce analyzuje marketingovou a komunikační strategii značky Peugeot v České republice. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První z nich je teoretická a zaměřuje se na pojmy jako například marketingová strategie, komunikační mix a značka. V druhé kapitole se čtenáři dozví obecné informace o společnosti Peugeot. Není opomenut ani positioning značky a prvky komunikace mezi které patří logo, claim atd. Následující dvě kapitoly jsou praktické. V jedné z nich je analyzována dosavadní komunikace Peugeotu v České republice. Konkrétněji jsou rozebrány prvky kampaně z roku 2017 na model Nový Peugeot 5008 a promo kampaně na 7 dní Peugeot, která probíhala na podzim. Součástí této kapitoly je vyhodnocení dotazníku, který byl zaměřen na image značky Peugeot a SWOT analýza, která poskytuje základ pro vytvoření nové komunikační kampaně na model Nový Peugeot 508, která má za úkol posunout image značky směrem luxusním vozům.
Keywords: marketingová strategie; značka; komunikační mix; marketingový výzkum; Peugeot
Thesis title: Analysis and proposal of marketing and communication strategy of brand Peugeot
Author: Malá, Michaela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Černý, Marcel
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis analyses marketing and communication strategy of brand Peugeot in the Czech Republic. The thesis is divided into four parts. The first of them is theoretical and it focuses on terms such as marketing strategy, communication mix and brand. In the second chapter, readers will learn general information about Peugeot. Besides, brand positioning is mentioned as well as communication elements, such as for example logo, claim etc. Next two chapters that follow are practical. In one of them, the current Peugeot’s campaign in the Czech Republic is analysed. Specifically, it analyses advertising campaign on model New Peugeot 5008 and promo campaign on 7 days of Peugeot, which took place during autumn 2017. This part consists of the evaluation of questionnaire which was focused on image of Peugeot brand and SWOT analysis that provides readers with sources for creation of new communication campaign on New Peugeot 508, the task of which is to move the brand towards image of more luxurious cars.
Keywords: brand; Peugeot; marketing research; marketing strategy; communication mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 4. 2017
Date of submission: 25. 4. 2018
Date of defense: 29. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/61820/podrobnosti

Files for download

    Last update: